مدیر کمیته امداد شهرستان خمینی‌شهر

اجرای طرح غربالگری ۳۵ سالمند خمینی‌شهری

مدیر کمیته امداد شهرستان خمینی‌شهر از اجرای طرح بهداشت و سلامت سالمندان باهدف پیشگیری از بروز بیماری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نصر اله قصری،  با اشاره به اجرای طرح غربالگری سالمندان تحت حمایت عنوان کرد: با شناسایی افرادی که دچار مشکلات قلبی عروقی، قند خون، چربی و فشارخون بالابودند شرایط درمان آن‌ها را فراهم ساخته‌ایم.

وی بابیان اینکه طرح غربالگری با همکاری شبکه بهداشت شهرستان خمینی‌شهر اجراشده افزود: ۳۵ نفر از سالمندان تحت حمایت مورد ارزیابی، تشخیص و درمان به‌موقع بیماری قرارگرفته‌اند.

قصری تعداد بیمه‌شدگان تحت حمایت را سه هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: این نهاد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند و سالمند، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توان‌بخشی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی مددجویان، پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری و سرپایی مددجویان و طرح تغذیه کودکان کمتر از پنج سال را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی متعدد به‌منظور افزایش میزان آگاهی بهداشتی مددجویان افزود: از ابتدای سال تاکنون جلسات متعددی از قبیل تغذیه سالم، سرطان‌های شایع، ایمنی و بهداشت محیط کارگاه‌ها، خود مراقبتی و خودارزیابی سلامت، آلزایمر و پوکی استخوان در سالمندان، پیشگیری از دخانیات، بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دهان و دندان و بهداشت روان برگزارشده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خمینی‌شهر از بهره‌گیری ظرفیت خیران و نیکوکاران خبر داد و گفت: بهره‌مندی از حمایت خیران به منظورشناسایی، نیازسنجی، طبقه‌بندی درمانی، کاهش مشکلات سالمندان و رسیدگی به امور بیماران صعب‌العلاج از برنامه‌های حمایتی این نهاد است.

لازم به  ذکر است چهار هزار ۲۴۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.