کشف و تخریب یک کوره زغال سازی غیرمجاز در ایذه

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه از کشف و تخریب یک کوره زغال سازی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرزاد حسین پور، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره سحرگاه روز پنجشنبه هنگام انجام گشت های حفاظتی و بازدیدهای میدانی در ارتفاعات کوه منگشت موفق به کشف یک کوره زغال سازی غیرمجاز شدند.

وی اذعان داشت: این کوره در منطقه صعب العبور آبخوگان در ارتفاعات کوه منگشت کشف و به صورت 100 درصدی تخریب گردید.

حسین پور تصریح کرد: در این گشت زنی که سحرگاه امروز در‌حوالی ساعت 4 صبح انجام شد یک فرد که در‌ کنار این کوره زغالی در‌حال آماده سازی زغال جهت بسته بندی بود، روئیت گردید که پس از شناسایی اقدام به فرار کرد که مستندات جهت ارسال به مقامات قضایی در حال آماده سازی می باشد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های بلوط کوه منگشت دانست و افزود: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: حفظ و نگهداری جنگل های منگشت با توجه به خشکسالی و همچنین هجوم ریزگردها، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرزاد حسین پور با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در برخورد با متخلفان در حوزه منابع طبیعی و با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از جنگل ها بیان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن 06143624006 می باشد.

انتهای پیام/گ

کوره غیرمجاز زغال سازی در ایذه کشف و تخریب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.