جلوگیری از کشت محصولات آبدوست

فرماندار دلفان گفت: با ترویج الگوی صحیح کشت و آگاه نمودن کشاورزان از کشت محصولات آبدوست در دلفان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفر طولابی فرماندار دلفان ضمن تأکید بر ضرورت اهمیت حفظ منابع آبی در زندگی بشری اظهار داشت: برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی سبب بحران و تهدید برای تأمین آب مزارع کشاورزی و حتی آب شرب شهر‌ها و روستا‌های شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه حفظ منابع آبی از سوی مسئولان، افزود: باید تمهیدات لازم جهت حفظ این منابع اندیشیده شود و در این راستا پلمب چاه‌های غیرمجاز، نظارت بر برداشت چاه‌ها مطابق پروانه بهره‌برداری، برخورد با متخلفان و معرفی آنان به مراجع قضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرماندار دلفان با تأکید بر برگزاری جلسات توجیهی برای کشاورزان شهرستان از سوی اداره جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: قطعا ترویج الگوی کاشت و اقدامات لازم جهت جلوگیری از کاشت سیب‌زمینی و محصولات آبدوست و آگاه نمودن کشاورزان نسبت به خطراتی که کاشت محصولات آبدوست برای اراضی کشاورزی و منابع آبی به همراه دارد، نقش مهمی در حفظ منابع شهرستان دارد.

وی به نقش مهم فرهنگ‌سازی اشاره و عنوان کرد: فرهنگ‌سازی جهت صیانت از منابع آبی و مشارکت کشاورزان در این راستا بسیار اثربخش بوده و می‌تواند نتایج مطلوبی جهت حفظ منابع آبی داشته باشد.

طولابی تصریح کرد: پلمب چاه‌های غیرمجاز، ابطال پروانه چاه‌های متخلف و ابطال مجوز طرح‌های دارای فعالیت غیرمجاز کاربری و برخوردجدی قانونی با تخلفات مربوطه و برگزاری جلسات توجیهی با مالکان چاه‌ها و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آب ضروری است.

انتهای پیام/م

کشت محصولات آبدوست دردلفان متوقف شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.