بیانیه سرکنسولگری ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر در عراق

سرکنسولگری ایران در اربیل، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: ایران همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت.

بیانیه سرکنسولگری ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر در عراقبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرکنسولگری ایران در اربیل، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت.

در متن این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مطرح شدن موضوع رفراندوم، بر اساس روابط برادرانه و صادقانه خود با براداران عراقی در هر دو سوی بغداد و اربیل، تلاش‌های مستمر، دلسوزانه و در عین حال بیطرفانه خود را مصروف دستیابی طرفین به توافقی مبنی بر قانون اساسی جمهوری عراق کرد.

برخلاف میل باطنی جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه در نتیجه برگزاری رفراندوم، سیر تحولات و روابط میان بغداد و اربیل ماهیت نگران کننده‌ای به خود گرفته است. نکته قابل تامل در شرایط کنونی انتشار بعضی مواضع و دیدگاه‌هایی است که تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را در کنار یک طرف منازعه علیه طرف دیگر قرار دهند، این درحالی است که پیوندهای میان ایران با برادارن و خواهران کرد خود ریشه‌ در تاریخ و فرهنگی دیرینه داشته و در سال‌های سخت حاکمیت رژیم بعث بر عراق و نیز در طول شکل‌گیری عراق نوین و همچینین در دوران حملات شوم تروریست‌های تکفیر داعش به عراق، جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران عراقی خود از همه اقوام و طوایف از جمله مردم کرد این سرزمین قرار داشته است. بی‌شک هر وجدان منصفی تائید کننده نقش سازنده و ثبات ساز جمهوری اسلامی ایران است.

اکنون که ملت عراق و بویژه قومیت کرد این کشور در این شرایط حساس نگران کننده قرار گرفته‌اند، جمهوری اسلامی ایران با تداوم همان منش صادقانه، دلسوزانه و برادرانه خود، همه تلاشش را برای حل و فصل بحران جاری و بازگشت به آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت و امیدوار است که در سایه تدبیر و حکمت برادران عراقی در بغداد و اربیل، بزودی شاهد تحکیم وحدت ملی در عراق متحد، منسجم و یکپارچه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
اسراییل هیچ گاه خیر و صلاح مسلمانان را نمی خواهد و پشت هر حرکت آن نقشه شوم وجود دارد اگه راست می گوید اول اجازه دهد مسلمانان فلسطین کشور مستقل داشته باشند هر چند خود یک کشور جعلی تشکیل داده است بعد به فکر کرد ها باشد و زیر پای بارزانی بنشیند و با این کار در کنار صهیونیست یهودی و مسیحی قصد تشکیل حکومت صهیونیستی مسلمان را دارد.
آخرین اخبار