سفر سخنگوی دولت به سیستان وبلوچستان

دکتر محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت فردا جمعه به سیستان وبلوچستان سفر میکند .

سفر سخنگوی دولت به سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت سد ماشکید سفلی با حضور محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و مسئولان استانی فردا جمعه در سراوان آغاز می‌شود.

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای اظهار داشت: سد بتن غلطکی ماشکید سفلی با ارتفاع ۳۶.۵ متر، حجم مخرنی ۱۱۵ میلیون متر مکعب، طول هزار و ۴۴۳ متر و با اعتبار چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال فردا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: این سد با هدف بهره برداری از سیلاب‌های فصلی به منظور تامین آب آشامیدنی شهرستان‌های سراوان و سیرکان، بهبود کشاورزی منطقه و جلوگیری از ایجاد خسارت سیلاب‌های مخرب و اشتغالزایی و ارتقای وضع اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سد مخرنی ماشکید سفلی در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق شهر سراوان و در محل تلاقی ۲ شاخه رودخانه روتک و ماشکید سفلی بر روی رودخانه ماشکید جانمایی شده تا بتواند سیلاب‌های این ۲ رودخانه و سرشاخه رودخانه‌های فرعی را جمع آوری و به صورت تنظیم شده برای مصارف قابل تعریف رهاسازی کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این شرکت به منظور کنترل این آب‌ها اقدامات مختلفی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به ساخت ۳۳ سد با حجم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیون متر مکعب در این استان اشاره کرد.

جعفری افزود: سه سد با حجم ۴۲۷ میلیون متر مکعب در دست اجرا و ۱۴ سد با حجم ۸۴۸ میلیون متر مکعب نیز در دست مطالعه است.

 به گفته کارشناسان سالانه افزون بر یک میلیارد متر مکعب روان آب به دلیل نبود شرایط جذب در خاک از مناطق مختلف جنوب سیستان و بلوچستان به خارج از کشور به هدر می‌رود.

سراوان با وسعتی حدود ۱۳ هزار و ۹۰۵ کیلومترمربع و ۱۷۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت و داشتن سابقه‌ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی‌ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.


انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار