دیدار وزیر امور خارجه با تولیت آستان قدس رضوی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در سفر غیر رسمی به مشهد و تشرف به بارگاه منور رضوی روز پنجشنبه با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار با بیان اینکه تعامل با اروپایی‌ها برای کشور ما لازم است، گفت:، اما همراهی آنان با آمریکا برای فشار بر ایران قابل قبول نیست.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: به یکی از دیپلمات‌های اروپایی گفتم لیاقت کشور شما که حتی قدمت ابنیه‌های آن از کل تاریخ آمریکا بیشتر است، دنباله روی از آمریکا نیست.

وی با بیان اینکه انسجام ملی حول هدایت و بیانات رهبر معظم انقلاب، قدرت عظیم ایجاد می‌کند اظهار کرد: یکی از برکات آن حفظ منافع و امنیت کشور است.

وی گفت: علاقه وافر مسلمانان پاکستان برای زیارت بارگاه حضرت امام رضا (ع) ایجاب می‌کند آستان قدس رضوی با همکاری دولت، به ویژه وزارت امور خارجه، امنیت و رفاه آنان در طول سفر زیارتی را تامین کند و هزینه این سفر را برای آنان کاهش دهد.

حجت الاسلام رئیسی پیشنهاد کرد تا حد امکان مبلغ روادید زائران پاکستانی برای تسهیل زیارت کاهش یابد.

وی افزود: برای فعال کردن دیپلماسی زیارت بین مدیران اعتاب مقدسه و دولت‌های کشور‌های اسلامی برنامه‌هایی داریم که همکاری وزارت امور خارجه را می‌طلبد.

وزیر امور خارجه در سفر غیر رسمی دیشب وارد مشهد شد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.

این سفر دو روزه به منظور زیارت بارگاه منور رضوی انجام شده است.

انتهای پیام /پ

 

وزیر امور خارجه در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
چه خبره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
درود