دانستنی‌های علمی پزشکی؛

نوشیدنی هایی که پوستتان را زیباتر می‌کنند/مردان سفید پوست بخوانند/ مضرات پاکت فست فود‌ها را دست کم نگیرید/گلو درد را بدون دارو درمان کنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مضرات پاکت فست فود ها را دست کم نگیرید

مضرات مواد شیمیایی پاکت های غذایی به مراتب بیشترهستند. مطالعات جدید نشان می دهند، بسیاری از بسته بندی های کاغذی و مقوایی که در آن سیب زمینی ها و یا برگر ها سرو می شوند، از یک ماده شیمیایی تشکیل شده اند که باعث جذب روغن می شود، این ترکیب شیمیایی ممکن است از فلوئور ها باشند.

این ترکیبات به نام PER و Polyfluoroalkyl یا (PFAS) مواد شیمیایی مصنوعی نسبتا پایداری هستند که یکی از عوامل ابتلا به بیماری های مانند سرطان، مسمومیت غذایی و ایجاد اختلال در سیستم دفاعی بدن به شمار می روند، مشکل اینجاست که PFAS ها به سادگی وارد غذا می شوند، حتی بدون اینکه پاکت غذا ها با دهان شما ارتباطی بر قرار کنند، مواد سمی به راحتی وارد بدن شما می شوند.

 مردان سفید پوست بخوانند/نوشیدنی که پوستتان را زیباتر می کنند/مضرات پاکت فست فود ها را دست کم نگیرید/بیماران دیابتی مراقب افسردگی باشند

درمان سریع گلو درد

گلو درد، خارش و یا هر نوع تحریکی در گلو، ممکن است شما را با مشکلاتی از قبیل: سخت غذا خوردن و نوشیدن مایعات مواجه کند.

سرفه و گلودرد اگر طولانی شود می تواند مانع خواب فرد بشود. خوشبختانه شما از طریق درمان های خانگی می توانید درد گلوی خود را تسکین دهید. عسل را با چای مخلوط کنید و مصرف کنید، این یک درمان معمول برای گلودرد است. یک مطالعه جدید نشان می دهد عسل برای تسکین سرفه های شبانه بسیار موثر است. برخی تحقیقات دیگر نیز از عسل به عنوان شفا دهنده زخم یاد می کنند.

سبزی مفید برای درمان بیماری ها

پوست شما برای جوان و زیبا ماندن به کلاژن نیاز دارد. پیازچه به طور طبیعی تولید کلاژن بدنتان را تداوم داده و شادابی پوستتان را حفظ خواهد کرد. تقویت استخوان ها: پیازچه به دلیل داشتن ویتامین C و ویتامین K، برای تقویت استخوان ها عالی است.

ویتامین C کلاژن تولید می کند که مسئول قدرت استخوان هاست و ویتامین K هم تراکم استخوان های شما را حفظ می کند.

حفظ سلامت قلب: پیازچه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که می توانند به بافت های سلولتان آسیب بزنند مبارزه می کند.پیازچه حاوی ویتامین C است که کلسترول و فشارخون شما را کنترل می کند.

 مردان سفید پوست بخوانند/نوشیدنی که پوستتان را زیباتر می کنند/مضرات پاکت فست فود ها را دست کم نگیرید/بیماران دیابتی مراقب افسردگی باشند

میوه ای برای حفظ سلامتی قلب و عروق

هندوانه منبع اعجاب آوری از لیکوپین است که در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان موثر است.

خوردن این میوه عنصر سیترولین را برای بدن فراهم می کند که سلامت عروق را بهبود بخشیده و فوایدی هم برای افرادی دارد که مبتلا به اختلال عملکرد عروق قلب و دیابت هستند.

میوه ای چربی سوز برای فصل پاییز

متخصصان تغذیه تاکید کرده اند که آب انار همچنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان(Women) و مردان چاق کاهش دهد. متخصصان ثابت کردند، میزان تشکیل سلول های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می کنند، کاهش می یابد.کسانی که آب انار می نوشند، فشار خونشان پایین می آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی وسکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

عوامل خطر سکته مغزی در بانوان

متخصصان توصیه می کنند خانم های بین 18 تا 64 سال در طول هفته حداقل باید 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند و یا اینکه هر هفته 75 دقیقه ورزش های قدرتی با شدت بالا انجام دهند. البته ترکیب فعالیت های سبک و شدیدتر می تواند برای سلامتی مفیدتر باشد. توصیه می کنیم خانم ها تحرک بدنی منظم داشته باشند. این کار خطر بروز سکته مغزی را به میزان یک سوم کاهش می دهد.

 مردان سفید پوست بخوانند/نوشیدنی که پوستتان را زیباتر می کنند/مضرات پاکت فست فود ها را دست کم نگیرید/بیماران دیابتی مراقب افسردگی باشند

2نوشیدنی که پوستتان را زیباتر می کنند

آب طعم دار شده با خیار اگر نوشیدن آب خالی برایتان خوشایند نیست، آن را با خیار همراه کنید. خیار کلسیم، پتاسیم، سیلیکا و منیزیم دارد که همهٔ این ها، مواد معدنی فوق العاده مفیدی برای پوستتان هستند. آب طعم دار شده با خیار، مزهٔ بسیار خوشایندی دارد. کلم برگ حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که به جوان سازی پوست کمک می کند. ضمناً کلم برگ سرشار از ویتامین C بوده و مواد مغذی لازم برای درخشان کردن پوست را در اختیارش قرار می دهد.

مردان سفید پوست بخوانند

مردان سفیدپوستی که در هفته بیش از هفت ساعت ورزش می کنند بیشتر در معرض ابتلا به عارضه کلسیفیکاسیون عروق کرونر( CAC ) هستند. کلسیفیکاسیون عروق کرونربیماری است که با تشکیل پلاک در رگ های اصلی که خون را به قلب منتقل می کنند.

مقصران اصلی ابتلا به مشکلات صفراوی، گوشت های چرب هستند. محصولات غنی از چربی های اشباع و کلسترول شامل محصولات حیوانی پرچرب وغذاهای فراوری شده مانند سوسیس، هات داگ، کره و … باعث ایجاد یا تشدید درد کیسه صفرا می شوند. سلامت کیسه صفرا این محصولات سبب افزیش عملکرد کیسه صفرا و افزایش تولید صفرا می شود که این فرآیند با التهاب صفرا و در نهایت درد شدید همراه است.

مردان سفید پوست بخوانند/نوشیدنی که پوستتان را زیباتر می کنند/مضرات پاکت فست فود ها را دست کم نگیرید/بیماران دیابتی مراقب افسردگی باشند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار