آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده/ آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده/ آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که از جمله این موارد می‌توان به راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده ، آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست انتصاب جدید مدیریتی اشاره کرد.

جزئیات اجرای طرح خرید خدمات آموزشی برای نوآموزان

رخساره فضلی مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در مورد جزئیات اجرای طرح خرید خدمات آموزشی برای نوآموزان دوره پیش دبستانی، عنوان کرد: اجرای این طرح در دوره پیش دبستانی با اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در سایر مقاطع تحصیلی تفاوت داشته و این مساله در بخشنامه‌ای از سوی مدارس غیردولتی نیز اخیرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح خریدخدمات آموزشی سال گذشته نیز وجود داشته، ادامه داد: این طرح در واقع حق الزحمه‌ای است که برای فعالیت معلمان رسمی در ازای فعالیت در حوزه پیش دبستانی برای جبران کمبود معلم در نظر گرفته شده و برای ساعت آموزشی این دوره به طور توافقی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در اجرای طرح خرید خدمات آموزشی دوره پیش دبستانی پرداخت سرانه به ازای نوآموزان مطرح نیست، بیان کرد: اولویت کاری اغلب در مناطق محروم، عشایری، ۲ زبانه و مرزی است، چراکه موسسات غیردولتی کمتر در چنین مناطقی وجود دارد، البته سال گذشته در برخی استان‌ها از ظرفیت غیردولتی استفاده شده، اما به جای سرانه دانش آموزی، ضرورت وجود کلاس پیش دبستانی درمدارس مورد توجه بوده است.

راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی به وضعیت بحران در مدرسه و جامعه رسیده است، عنوان کرد: با همکاری انجمن اوليا و مربيان باید چنین معضلاتی را با روش های جدید رفع کنیم.

بطحایی از آماده سازی بسترالکترونیکی (برای آموزش خانواده خبر داد و اظهار کرد: این کار تا ۲هفته آینده برای روسای مناطق و بعد از آن برای سایر گروه ها قابل استفاده خواهد بود و تا ۲ماه آینده در دسترس خانواده ها است.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها اطلاع کافی در مورد برخی از آسیب های اجتماعی فرزندان خود ندارند و در این شبکه بسیاری از مسائل اجتماعی که در رسانه های جمعی معذوریت بیان آن وجود دارد، بیان می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه کیفی و کمی مراکز راهنمایی و مشاوره در دستور کار داریم و امروز ۳۰۰مرکز با این رویکرد فعال هستند.

اخذ ۴۰۰ مجوز برای جذب نیرو‌های طرحی برای  فعالیت در مدارس استثنایی

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور درباره وضعیت کمبود معلم در این حوزه گفت: هر ساله حدود 500 تا 600 نفر از معلمان بازنشسته شده و نیازمند نیروهای جایگزین برای آنها در مدارس هستیم که بر این اساس امسال 400 مجوز نیروهای طرحی گرفتیم.

وی بیان کرد: برای جبران کمبود نیرو از طریق آزمون استخدامی، نیروهای حق التدریس ، دانشگاه فرهنگیان و معلمان در آستانه بازنشستگی نیز بهره می گیریم و امسال حدود 250 معلم جدید از دانشگاه فرهنگیان به جمعیت معلمان مدارس استثنایی افزوده شد.


آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با انتقاد از اینکه در دوره ابتدایی نیروی انسانی روبه تحلیل رفته است، گفت: نیروهای جدید بر حسب نیاز نمی توانند شرایط را بهسازی کنند معلمان دوره ابتدایی باید از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌های مشابه باشد و بسیاری دوره ابتدایی را دوره کارآموزی می دانند و موجب ناتوانی دوره ابتدایی شده است.

وی بیان کرد: وقتی آینده تعالی تربیتی کشور را جست و جو می کنیم باید از تحمیل نیروی آموزش نادیده و تربیت نشده حرفه‌ای جلوگیری شود و آموزش و پرورش را نباید با بنگاه‌های کاریابی اشتباه گرفت و معتقد هستم اگر بهسازی نیروی انسانی باشد بازده کاری افزایش می یابد.

محمدیان عنوان کرد: توجه به مهارت ها، تفکر محوری و فرصت‌های یادگیری برای دانش آموزان باید بیشتر شود همچنین موقعیت‌های عمل کردن افزایش خواهد یافت و برنامه های ویژه در باید آموزش و پرورش کلید بخورد و حتی معلمان به تولید محتوا توجه داشته باشند.

فعالیت ۳۰۰ کانون حرکات اصلاح قامتی برای دانش‌آموزان

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد توجه به ساختار قامتی دانش‌آموزان و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آن عنوان کرد: برای این منظور 50 مرکز رصد ساختار جسمانی در استان‌های کشور در نظر گرفته شده و مربیان این مراکز تخصص کافی در زمینه حرکات اصلاحی دارند.

وی افزود: علاوه بر تخصصی بودن این مراکز دوره‌های بازآموزی برای مسئولان و مربیان در نظر گرفته می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به این شرایط ۳۰۰کانون حرکات اصلاحی در سراسر کشور وجود دارد همچنین در کلاس‌های درس تربیت بدنی وضعیت قامتی دانش‌آموزان بررسی می‌شود و در صورت وجود مشکل آموزش‌های لازم به آن‌ها داده خواهد شد.

خاک آموزش و پرورش باید عوض شود

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع دانش آموزان برگزیده عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در دومین اجلاس از دوازدهمین کنگره این اتحادیه بیان کرد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه با این دروس رسمی به جایی نمی‌رسند و باید به فکر گسترش مهارت آموزی آموزی باشیم.

وی با اشاره به وجود 64 هزار حدیث راجع به کار و مهارت افزود: این مسئله نشان از اهمیت کار و مهارت است و در ادعیه ما آمده که از علم بی‌خاصیت به خدا پناه می‌برم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه بسیاری از مطالب طرح شده در کتب درسی ما تنها برای پر کردن ذهن دانش آموزان است و فایده‌ای برای دانش آموزان ندارد، افزود: خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد، مشکل ما نداشتن مرد تحول است.

۳ انتصاب جدید در وزارت آموزش و پروش

سید محمد بطحایی وزير آموزش و پرورش در احکامی مشاور عالی وزير،سرپرست ‌مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و مشاور وزير منصوب کرد.

بطحایی در جدیدترین حکم خود مرضيه گرد را به سمت مشاور عالی، فاطمه مهاجرانی به سمت سرپرست ‌مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و منصور مجاوری به سمت مشاور وزير منصوب شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار