افتتاح رادیو تصویری زیارت در مشهد

شبکه رادیویی تصویری زیارت با حضور مسئولین کشورى و استانی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما کشور در افتتاحیه شبکه رادیو ملی زیارت گفت: راه اندازی رادیو  زیارت نماد وحدت همدلی و همبستگى است و مخاطبین ما سراسر دنیا هستند.

وى در مورد نقش اطلاع رسانی رادیو زیارت افزود: رادیو زیارت رادیو همراه است و نقش اطلاع رسانی را دارد و در وحدت بخشی و دانش و معرفت زائران نقش مؤثر دارد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما کشور گفت: رادیو زیارت شبکه ملی و بین المللی است و و امیدواریم که در آینده تصویر آن را هم ببینیم.

دارابی همچنین از برگزاری سالانه جشنواره در ارتباط با تولیدات رادیو زیارت  گفت: سعی میکنیم که هرسالانه در مشهد الرضا جشنواره در ارتباط با تولیدات رادیو زیارت داشته باشیم و بتوانیم علم و دانش و عمق مطالب را منعکس کنیم.

 رادیو زیارت می تواند شوق زیارت را نشان دهد

سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی هم در  این مراسم گفت:زیارت به معنی  میل پیدا کردن است  و اشتیاق و دلدادگى نشان دادن است و رادیو زیارت می تواند این اشتیاق را نشان دهد.

وى از نقش رادیو زیارت و راهنمائی زائر افزود: رادیو زیارت می تواند منعکس کننده حال و هوا زائر از مبدأ تا مقصد و بعد از زیارت را نشان دهد.

 تولیت آستان قدس از هجوم مسئله زیارت گفت: این روز‌ها مسئله زیارت دغدغه همه جوامع  است و نقش زیارت در امر خوبی‌ها است و نظام سازی دینی و در شور و نشاط اجتماعی را در بر میگیرد.  

 رئیسی افزود: باید برای نشان دادن زیبایی زیارت از هر آنچه ممنون است استفاده اگر مردم  زیبایی کلام زیارت را بدانند دنبال آن حرکت می کنند و این از طریق صدا و سیما امکان پذیر است.

  برای گسترش فرهنگ زیارت  باید از تمام ظرفیت‌های استفاده کنیم

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان هم در ادامه افتتاحیه  رادیو تصویرى زیارت گفت: وجود شبکه زیارت برای شهری مانند مشهد ضرورت دارد.

وى افزود: برای گسترش فرهنگ زیارت و فرهنگ ناب اسلام و پیامبر و ائمه باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوى گفت: حوزه و دانشگاه و ظرفیت هنرمندان در این رسانه باید برای ترویج معارف رضوى به کار گرفته شودتا بتوانیم در خدمت زائران رضوى باشیم و رادیو میتواند از مبدأ به همراه زائر حرکت کند و در مسیر آموزش دهد و در حین زیارت همراه آن‌ها باشد.

رشیدیان از نقش رادیو زیارت در فرهنگ رضوى افزود: رادیو زیارت میتواند  بلندگو خوبی برای فرهنگ رضوى باشد و 

با وجود آدم نابخرد همچون ترامپ و نتانیاهو که در سطح منطقه وجود دارند چنین رسانه مثل رادیو زیارت  لازم و ضروری بود.

 

انتهای پیام//ا. آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۰:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر اگر نیاز مند ب گوینده افتخاری داشتید درخدمتم