هنر نگارگران کاشانی در پاریس می درخشد

نمایشگاه گروهی هنرمندان نگارگر کاشانی در گالری خانه فرهنگ ایران واقع در پاریس برپا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نمایشگاه  با 36 اثر  از 11 هنرمند نگارگر کاشانی از 16 تا 25 اکتبر ( 24 مهر ماه تا 3 آبان ماه )در پاریس  در معرض دید همگان قرار می گیرد.
 
مصطفی جوادی مقدم، برگزاری  این نمایشگاه با همت و تلاش استاد مهدی ایرانی هنرمند نگارگر کاشانی را یادآورشد و افزود : تذهیب، گل و مرغ، مینیاتور و تشعیر موضوعات آثار این نمایشگاه است.
 
وی، بیشترین خلق آثار این نمایشگاه را از مهدی ایرانی دانست و گفت: شيوا مدني، پريسا فيروزبخش، سميه فلكي، ليلازراعتي، زهره زراعتي، مژگان اميني، حنانه حناني، راحله تاج فر، شيرين حسنی و مژگان مسی دیگر هنرمندان نگارگر کاشانی هستند که آثارشان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
جوادی مقدم تصریح کرد: مهدی ایرانی علاوه بر برپایی نمایشگاه نگارگری آثار هنرمندان کاشانی در پاریس فرانسه، کارگاه آموزشی نگارگری و خوشنویسی را نیز در شهر لیون این کشور برای دوستداران هنر فاخر کشور برگزار کرده است.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان گفت: وجود اساتید صاحب دانش و هنرمندان  مستعد در کاشان مستلزم  برنامه های حمایتی همه جانبه از سوی مسوولان شهر است تا بتوان از این طریق نام کاشان را با ظرفیت های هنری در خارج از مرزهای کشور بیشتر و بهتر شناسایی کرد.
 
 
انتهای پیام/م
 

هنرنمایی سرپنجه هنر نگارگران کاشانی در فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار