حجت الاسلام والمسلمین سرلک در مراسم شبی با شهدا:

ترویج فرهنگ شهادت لازمه جوامع دانشگاهی است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: بهره مندی از فضای معنوی شهادت از ضرورت‌های فرهنگی دانشگاه هاست.

ترویج فرهنگ شهادت لازمه جوامع دانشگاهی استبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سرلک استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شبی با شهدا گفت: بهره مندی از فضای شهادت و آشنایی با آرمان های دفاع مقدس از عوامل بالندگی دانشکاه هاست.

وی ضمن بیان یاد و خاطره شهدا در جمع هیئت های دانشجویی اظهار کرد: ویژگی جمعیت جوانان جامعه آرمان خواهی، عدالت خواهی و حقیقت جویی است که نماینده این مصادیق شهدا هستند و باید دانشگاه ها از ظرفیت فرهنگ شهادت بهره مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک ضمن تکریم شهدا گفت: حضور شهیدان در دانشگاه ها فرصتی مغتنم است که می تواند ارزش ها را بازنگری کند، چنانچه در وصیت نامه شهید حججی می بینیم که وسعت نگاه فراتر از سن این شهید بزرگوار است.

وی افزود: حضور شهیدان و انس با این بزرگواران در محیط دانشگاهی بیانگر این است که جریان علم نیاز به عالمان پرهیزگار دارد و جوانان باید با توسل و شناخت شهیدان علم غیرالهی را از خود دور نگه دارند.

این استاد حوزه‌ و‌ دانشگاه در مراسم شبی با شهدا که معطر به حضور شهید موسی خسروی بود اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت از ضرورت های جوامع دانشگاهی است و‌ امیدواریم دانشجویان با شناخت شهدا راه علم و دین را باهم به کار گیرند و شاهد ارتقاء فرهنگ دینی در جوامع علمی باشیم .

گفتنی است؛ مراسم شبی با شهدا به همت ستاد ماه محرم و صفر دانشگاه با مداحی مداحان اهل بیت و تشییع شهید موسی خسروی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار