استاندار آذربایجان شرقی؛

لزوم توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی از آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی از استان به استانهای دیگر تاکید کرد.

لزوم توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی از آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی ،در سمینار آموزشی چالش های فراروی صادرات خدمات فنی و مهندسی در تبریز علم و دانایی را سرمایه و دست مایه بسیار خوبی برای مهندسین دانست و افزود: بیش از 30 هزار مهندس در آذربایجان شرقی وجود دارد که باید برای رفع مشکلات پیش روی این قشر بیش از پیش تلاش کرد.


وی با اشاره به لزوم مهارت افزایی مهندسان در حین تحصیل گفت: رویکرد سنتی ایجاد اشتغال برای مهندسان دیگر پاسخگوی نیازهای امروز این حوزه نیست و باید برخی از واحدهای دانشگاهی این رشته نیز متناسب با نیازهای جامعه تغییر یابد.


وی با انتقاد از عدم حرفه آموزی و همچنین ناآشنایی کامل مهندسان با قوانین حوزه مهندسی در زمان تحصیل گفت: انتظار اینست گروهی از مهندسین، پیشتاز ارائه خدمات نوین فنی و مهندسی در جامعه شوند.


استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تفکر کمبود مهندس در سال های گذشته و سرمایه گذاری های کلان سیستم دولتی برای جذب متخصصین این حوزه دیگر تغییر یافته و باید متناسب با شرایط فعلی و با استفاده هرچه بیشتر از توان بخش خصوصی، فکری به حال اشتغال مهندسین کرد.


خدابخش با اشاره به افزایش اشتغال به عنوان یکی از مهم ترین اولویتهای دولت گفت: رویکرد ایجاد اشتغال در دنیا به سمت نرم افزاری شدن در حال حرکت است ولی برخی تفکرات جامعه کنونی در کشور، اشتغال را در صنعت و تولید منحصر می داند.

 

وی همچنین با بیان اینکه مهندسین از نبوغ؛ اندیشه و استعداد بیشتری بهره مندند خاطرنشان کرد: ما به عنوان دولت در کنار این قشر هستیم و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و موانع پیش رو مضایقه نمی کنیم.


وی تاکید کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی جز با تلاش شبانه روزی مهندسین استان میسر نخواهد شد و همچنین با شیوه فعلی آموزشی در دانشگاه ها، امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/خ

 افزایش اشتغال به عنوان یکی از مهم ترین اولویتهای دولت درسال جاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.