نماینده نایین و خوروبیابانک

ثبت احوال در توسعه ملی نقش مهمی دارد

نماینده نایین و خوروبیابانک گفت:ثبت احوال در توسعه ملی کشور نقش مهمی دارد چرا که در واقع با مسائل هویتی همه مردم سر و کار دارد و مرجع رسمی اظهار نظر در مورد آمار است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر عباسعلی پوربافرانی در همایش روسای ثبت احوال استان در نایین گفت : کارکنان این نهاد بی تردید از بهترین افراد برای قانون گذاری در حوزه ثبت احوال کشور هستند چرا که در ثبت اسناد با صحت ، ایمن و پیشگیری از جعل اسناد به خوبی عمل می کنند.

وی با تاکید بر حفظ اسناد افزود : بنده به عنوان خدمتگزار مردم معتقدم شما می توانید بهترین قانون گذار باشد لذا اگر احساس می کنید قانونی نیاز به اصلاح ، قانون گذاری جدید و حذف قانون دارد منعکس کنید تا نسبت به آن اقدام شود.

پوربافرانی بیان داشت : ثبت احوال در توسعه ملی کشور نقش مهمی دارد چرا که در واقع با مسائل هویتی همه مردم سر و کار دارد و مرجع رسمی اظهار نظر در مورد آمار است و عملکرد ثبت احوال راهنمای برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف است.

وی همچنین اظهار کرد : استفاده از دولت الکترونیک ضامن صحت ،ایمن و عدم جعل سند است و زیر ساخت های آن برای توسعه کشور تاکنون نتوانسته رضایت مردم را جلب کند.

نماینده نایین و خوربیابانک در پایان با اشاره به اینکه یک سوم وسعت استان اصفهان را نایین در برگرفته تصریح کرد : اگر بودجه بر اساس شاخص جمعیت توزیع شود سر نایین بی کلاه می ماند و اگر دولت الکترونیک ایجاد شد برای اعتبار ملاک شاخص جمعیت را در نظر نمی گیرد چرا که ثبت احوال شهرستان باید 25 هزار کیلومتر را پوشش جمعیتی دهد.

حسین غفرانی‌کجانی در این همایش گفت : سمینار یک روزه با حضور 70 نفر از مدیران و رؤسای ادارات ثبت احوال استان اصفهان با محوریت کارت هوشمند ملی در شهر نایین برگزار شد و عملکرد ادارات استان در حوزه کارت هوشمند ملی و سیاست‌های آینده سازمان در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 میلیون قطعه کارت هوشمند ملی در استان صادر شود، افزود: تاکنون در سطح استان اصفهان حدود یک میلیون و 700 هزار قطعه کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد یک میلیون و 500 هزار آن تحویل متقاضیان شده است.

غفرانی تصریح کرد: کارت هوشمند ملی بهترین فرصت برای دریافت خدمات نوین و بروز است و مردم در آینده می‌توانند به راحتی خدمات مختلف الکترونیک را دریافت کرده و راه برقراری ارتباط با دولت الکترونیک و دریافت خدمات اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به این که تا پایان امسال فرصت دریافت کارت هوشمند ملی است، گفت: به کلیه مردم عزیز و شریف استان توصیه می‌کنم کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند از فرصت‌های ایجاد شده در دفاتر پست، پیشخوان و دفاتر ثبت احوال استفاده کرده و در حال حاضر که این دفاتر وضعیت آرام و خلوتی دارند، نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند و کار خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: درنظر است پس از پایان مهلت تعیین شده، کارت‌های قدیمی فاقد اعتبار شده و در آینده قطعا دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها، مستلزم استفاده از کارت هوشمند ملی خواهند بود.

وی به راه اندازی ایستگاه‌های سیار برای سهولت کار مردم اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های سیار ما اکثرا در مناطقی که امکان مراجعه فیزیکی و حضوری ندارند، به ارائه خدمات می‌پردازند و در نظر است به زودی در مراکز درمانی و نظامی نیز این ایستگاه‌های سیار دایر شود.
گفتنی است در پایان این همایش «محمد علی پوربافرانی» به عنوان سرپرست جدید اداره ثبت احوال شهرستان نایین معرفی و از زحمات «داوود یادگارنیا» تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری  همایش روسای ثبت احوال استان اصفهان در نائین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.