رییس شورای شهر کاشان مطرح کرد:

مشخص شدن آینده وضعیت فرودگاه کاشان ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر لزوم مشخص شدن وضعیت آینده فرودگاه کاشان گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با سپاه را درباره فرودگاه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی رسول زاده در دوازدهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به اینکه برخی اعضا شورا اطلاعی از چگونگی قرارداد شهرداری با فرودگاه در دوره چهارم ندارند گفت :قانون به صراحت وظایف شورا و شهرداری ها را مشخص کرده و باید آنچه که در این نهادها انجام می شود به صورت گزارش های 6 ماهه به شهروندان اطلاع رسانی شود که متاسفانه در سال های قبل در زمینه فرودگاه انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه تمام شهروندان کاشانی می دانند که فرودگاه در مالکیت سپاه است افزود: از آخرین اطلاعی که داریم هزینه های ماهانه فرودگاه با هزینه ای که باید بابت اجاره محل به سپاه پرداخت شود 250 میلیون تومان است در  حالی که  این مکان تنها ماهانه 45 میلیون تومان درآمد دارد.

 

به‌گفته‌ وی، مجوزهای درخواستی نیروی هوا فضا سپاه با توجه به تفاوت مبالغ نیازمند کار کارشناسی است که پس از بررسی های لازم و یک جمع بندی،مصوب و دستورات لازم در این زمینه صادر خواهد شد.

 

 *وجود چند نکته مبهم در قرارداد شهرداری با فرودگاه 

 

مجید شمس عضو و خزانه دار شورای شهر کاشان. نیز با تاکید بر اینکه چند نکته مبهم در قرارداد شهرداری با فرودگاه کاشان وجود دارد  افزود :باید این نکات از قبل با بررسی بیشتر رفع ابهام می شد که بر این اساس در دوره پنجم وضعیت فرودگاه و نحوه ارائه خدمات به مردم نیازمند بررسی های کارشناسی بیشتر در کمیسیون های شورا است.

سید مهدی ناظم رضوی  عضو شورا شهر کاشان، در ادامه اظهار کرد: توافق نیروی هوا فضا سپاه با شهرداری کاشان درباره فرودگاه تا سال ۱۴۰۰ است ولی سوال پیش می آید بعد از پایان این قرارداد تکلیف تجهیزات خریداری شده توسط شهرداری و ادامه فعالیت  فرودگاه چگونه خواهد بود؟

 

وی  با بیان اینکه باید با کمک به سپاه تلاش کنیم خدماتش را برای شهر ادامه دهد، افزود:  الان سالن ترمینال فرودگاه جای مناسبی نیست و در صورت ادامه فعالیت فرودگاه  باید بر اساس صورتجلسه زمان احداث آن قسمت نظامی و مسافربری آن جدا شود.

 

به‌گفته‌ وی، ما آن روزی که فرودگاه را ساختیم صورتجلسه ای تنظیم کردیم که بر اساس آن  شهرداری کاشان در  فرودگاه وظایفی مانند ساخت و ساز و آسفالت را انجام دهد و سازمان هواپیمایی کشور ناوبری فرودگاه را فعال کند.

ناظم رضوی، با بیان اینکه در آن زمان  بحث نیروگاه هسته ای هنوز به وجود نیامده بود، گفت: سازمان هواپیمایی کشور درباره اجرای این صورتجلسه طفره رفتند تا  با امضای صورتجلسه ای با هواپیمایی آسمان یک طرح تقرب نشست و برخاست برای هواپیماهای در مسیر جنوب را اجرایی کند.

 

وی تصریح کرد:  در زمان اوایل احداث فرودگاه با پرواز یک فروند هواپیمای فالکون ازکاشان به اصفهان و حضور در استانداری اصفهان صورتجلسه ای در این خصوص تنظیم شد.

این عضو شورای شهر کاشان اظهارداشت : براساس این صورتجلسه  در زمان اسحاق جهانگیری استاندار وقت مقررمی گرددکه بخش قسمت جاده نطنز فرودگاه در اختیار سپاه و طرف دیگر جاده در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گیرد که شهرداری کاشان باید سرانجام این صورتجلسه را پیگیری کند.

 

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: در نهایت به قول شما (برخی اعضا شورا) شهرداری فرودگاه داری نمی تواند بکند و  امروز در کارهای جاری خودش هم مانده است ولی شهردار باید درباره صورتجلسه آن زمان از لحاظ حقوقی اقدام کند و وضعیت آن را مشخص کند.

 

*گرفتن مجوزهای درمانی و تجاری به جای پرداخت  اجاره به سپاه

مسوول دفتر خدمات نیروی هوا فضا سپاه شهرستان کاشان در این جلسه اظهار کرد: در توافقاتی که در سال 93 با شهرداری درباره فرودگاه کاشان انجام شد با اجاره هشت سال  قرار بر گرفتن مجوزهای درمانی و تجاری در بلوار امام رضا (ع) به جای گرفتن مبالغ اجاره این مکان بود و وضعیت فرودگاه بعد از پایان واین قرارداد که مشخص نیست.

 

شبان زیدی با تاکید بر اینکه هنوز مبلغی بابت اجاره فرودگاه کاشان توسط شهرداری پرداخت نشده است، افزود: بر اساس قرارداد مصوب شده بود که بر اساس مجوزهای ارائه شده به شهرداری در فرودگاه این نهاد شهری مجوزهایی برای خدمت رسانی به مردم کاشان به نیروی هوا فضا سپاه بدهد.

 

شبان زیدی با تاکید بر اینکه هنوز مبلغی بابت اجاره فرودگاه کاشان توسط شهرداری پرداخت نشده است، افزود: بر اساس قرارداد مصوب شده بود که بر اساس مجوزهای ارائه شده به شهرداری در فرودگاه این نهاد شهری مجوزهایی برای خدمت رسانی به مردم کاشان به نیروی هوا فضا سپاه بدهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.