شفر: نیمه دوم برخی بازیکنان تمرکز نداشتند/ قائدی باید آموزش ببیند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نیمه دوم برخی بازیکنان بازی را شوخی گرفته بودند.

شفربه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، وینفرد شفر درباره دیدار استقلال و نساجى گفت: در ابتدا به تیم خودم بابت این برد تبریک مى گویم. خوشبختانه در نیمه اول تمام کار‌های تمرین شده در زمین انجام شد.

او ادامه داد: به بازیکنان اعلام کرده بودیم که اگر توپ را به سمت راست ببرند، می‌توانیم با پرسینگ توپ را از آن‌ها بگیریم و با همین کار چند موقعیت خلق کردیم و زدن یک گل برای ما راضی کننده نبود.

 او افزود: در بین دو نیمه من با مهاجم تیمم صحبت کردم و به او اعلام کردم هنگامی که توپ از سمت راست یا چپ روى دروازه ارسال مى شود باید به سمت تیر دروازه و توپ بروى. علی قربانی یک گل زیبا با کار ترکیبی خیلی خوب زد.

 شفر بیان کرد: دیروز در مورد تمرین از من سوال کردید و خوشحالم که توانستیم نتیجه تمرینات را تا حدى در زمین اجرا کنیم. پس از ٢ گلى که به ثمر رسیده مشکل اصلى این بود که ٣،٤ بازیکن تیم تمرکز لازم را نداشتند و در نیمه زمین حریف خیلى راحت توپ را از دست می‌دادند. ما چندبار به حریف فرصت ضد حمله دادیم. درباره همین اتفاقات در رختکن با آن‌ها صحبت کردم.

 سرمربى استقلال افزود: ما باید ٩٠ دقیقه برای بردن بازی کنیم و نباید به دنبال صحنه‌ای برای خوشحالی هواداران باشیم. در دقایق پایانی نظاره گر بودیم بازیکنان حریف توپ هاى هوایى ارسال مى کردند و بلند بازى مى کردند. وقتی ما همانند نیمه اول فوتبال بازی کنیم، خیلى انرژی کمتری مصرف می‌کنیم و در صورت اشتباه هم ٤٠ درصد انرژى بیشترى را مصرف خواهیم کرد.

شفر افزود: در بازی قبلی تنها یک فرصت داشتیم، اما در بازى امروز خیلى فرصت گلزنى داشتیم. ما فردا و روز‌های بعد در تمرین درباره همه موضوعات پیش رو با بازیکنان صحبت می‌کنیم. خیلی خوشحالم که تیم من امروز برنده میدان شد و این همان چیزی است که من اعلام کردم که باید مرحله به مرحله برای یادگیری بیشتر تلاش کنیم.

او افزود: خسرو حیدری از ناحیه ابرو آسیب دید. روزبه چشمی نیز به دلیل تکل بازیکن حریف دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد. علی قربانی نیز در نیمه دوم تغییر کرد.

سرمربى استقلال بیان کرد: از هواداران هر ٢ تیم تشکر می‌کنم و این زیباست که هر ٢ تیم در ورزشگاه هوادار دارند. دیروز اعلام کردم هواداران در روزی که به آن‌ها نیاز داریم، با وفاداری به ورزشگاه مى آیند و اکنون باید استراحت داشته باشیم و در مورد کارهایى که مى خواهیم داشته باشیم فکر کنیم و ریکاورى کنیم. همچنین روى تغذیه برنامه ریزى داشته باشیم:من گفته بودم که وقتی یک تیم لیگ برتر با یک تیم پایین تر در جام حذفى بازى دارد دلیلى نمى شود از پیش خود را برنده بداند. تیم ما در نیمه اول فوق العاده بود و حریف تنها یک موقعیت نصفه و نیمه داشت وگرنه فرصتى به آن‌ها ندادیم اورلب کردیم، موقعیت ساختیم و تنها نیاز به گل، گل و گل داریم.

او درباره کارت زرد زیاد بازیکنان گفت: ما وقتی توپ را از دست می‌دادیم بازیکنان برای پس گرفتن توپ تلاش مى کردند که در نهایت همین موضوع باعث مى شد داور کارت زرد اعلام کند. در حالت عادى زمانى که ما ٢ بر یک جلو هستیم، بازیکنان حریف تلاش می‌کردند با توپ بلند به سمت دروازه ما بیایند. در نیمه اول خیلى خوب حریف را پرس کردیم و اجازه ندادیم تیم ما را تهدید کنند. اما در نیمه دوم ١٠،٢٠ دقیقه آخر بازیکنان خسته شده بودند و باید مرحله به مرحله بیشتر کار کنیم. نمى توانیم به یک باره انتظار داشته باشیم که همه چیز سریع تغییر کند. چرا باید در بعضى مواقع خطاهاى اشتباه و بى جا داشته باشیم که این کار در نهایت باعث شود توپ را لو بدهیم تا بعد مجبور به خطا شویم.

او ادامه داد: علی قربانی در دقایق آخر خسته شد و حیدری خیلى زیاد در بازى امروز دوید و این مساله او را خسته کرد. در ١٠ دقیقه آخر پادوانى را به زمین فرستادیم و در نهایت با سه دفاع وسط بازی کردیم و همه توپ‌ها را پادوانی دور کرد.

شفر درباره اشتباه بازیکنان و تاثیرات آن در دربى گفت: دربی هفته آینده است و ترجیح مى دهم اکنون درباره این بازى حرفى نزنم وقتی هر ٢ تیم اشتباه می‌کنند، هر ٢ تیم فرصت گلزنی دارند. شاید پاس‌ها اشتباه باشد و باید تمرین کنیم. وقتی ٢ بر صفر از حریف جلو هستیم باید نتیجه را افزایش دهیم و گل هاى بیشترى بزنیم ما پس از سوت پایان بازی خوشحال شدیم و من از این موضوع خوشحال نیستم. به عقب رفته بودیم و مثل تنیس توپ روی دروازه ما می‌آمد. ما نباید بگذاریم حریف پاس بلند بدهد تا دچار مشکل شویم، اما در مجموع خوب بودیم.

سرمربى تیم فوتبال استقلال در پایان درباره شوت‌های کم دقت بازیکنان تیمش بیان کرد: بازی با فولاد را آنالیز کردیم و ما باید با ٢ مهاجم بازی می‌کردیم. وقتی بازی با فولاد را می‌دیدیم در خیلى از دقایق در محوطه جریمه حریف نبود و ما نمى توانیم گل بزنیم. بکن بائر را می‌شناسید؟ او پس از جام جهانی اعلام کرد که وقتی تیمی گل نمی‌زند یعنى اینکه شوت نمى زند. من باید نظاره گر باشم تا ببینم مشکل چیست تا با تمرین  روى آن کار کنیم. گل دومی که زدیم، گل خوبی بود و باید در تمرین روی آن کار کنیم. این موضوع باید همانند یک چیپ الکترونیکی در سر بازیکنان قرار بگیرد. امید ابراهیمى خیلى خوب منطقه بازی را از راست به چپ و بر عکس عوض می‌کند. زکی پور چند مرتبه منطقه بازی را عوض کرد و این موضوع اتفاقی است که ما آن را تمرین می‌کنیم. ما خیلی خیلی کار داریم و هنوز باید خیلى تمرین کنیم. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است. استقلال نیز تیم بسیار خوبی است.

انتهای پیام/

اظهارات سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی با نساجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار