مکرون: با آمریکا برای حفظ برجام به توافق رسیدیم

رییس جمهور فرانسه گفت با آمریکا توافق کردیم همه تدابیر برای حفظ توافق هسته‌ای ایران به قوت خود باقی بماند.

مکرون: با آمریکا برای حفظ برجام به توافق رسیدیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، امانوئل مکرون -- رئیس‌جمهور فرانسه -- گفت: با آمریکا توافق کردیم همه تدابیر برای حفظ توافق هسته‌ای ایران به قوت خود باقی بماند.

بر این اساس، مکرون تاکید کرد اروپا هر چه را که در توان دارد، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌دهد؛ ضمن آن که ما مایل هستیم مذاکراتی را با ایران در خصوص فعالیت‌های موشکی و نفوذ منطقه‌ای این کشور آغاز کنیم.

رییس جمهور فرانسه در پایان نشست شورای اروپا در بروکسل گفت: ما به طور غیررسمی در خصوص مسائل بین‌المللی سخن گفتیم. شورای اروپا در قبال ایران در بحثی که از سوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه آغاز شد، تمایل تمامی کشورهای اروپایی در مورد حفظ توافق هسته‌ای با ایران و اجرای درست آن را تأیید کرد.

وی گفت: ما در این زمینه با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تبادل نظر کردیم. هماهنگی نزدیکی میان ما در خصوص ایران وجود دارد. خواسته ما این است که هر چه را که در توان داریم انجام دهیم تا توافق ژوئیه ۲۰۱۵ حفظ شود. عصر دیروز فرصتی برای دیدار با دبیرکل آژانس انرژی اتمی پیش آمد و او آخرین بازرسی‌های صورت گرفته در ایران را گزارش داد. من امیدوارم بتوانیم حداکثر اطلاعات و حقایق این بازرسی‌ها را در اختیار تمامی شرکای خود و همچنین تصمیم‌گیرندگان بعدی یعنی اعضای کنگره قرار دهیم.

مکرون تصریح کرد: ما بر لزوم ظرفیت‌سازی برای پایبندی به همه ابعاد توافق تأکید کردیم. این به معنای از سر گرفتن روابط اقتصادی با ایران و اجتناب از اعمال هرگونه فشار است. اعمال فشار تصمیم آمریکاست و با حفظ توافق ۲۰۱۵ در تضاد است. ما همچنین تصمیم گرفتیم به طور فعال با آمریکا همکاری کنیم تا مقامات این کشور را در مورد هر فرآیندی که به ادامه یافتن این توافق منجر می‌شود، قانع کنیم.

انتهای پیام/

توافق آمریکا و فرانسه برای حفظ برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلیل شکوری اسنق
۱۰:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
هیچگونه مذاکره ای نخواهیم داشت تمام مسائل دربرجام آمده است مذاکره ی دیگرشیطنت دیگراست
Iran (Islamic Republic of)
خلیل شکوری اسنق
۱۰:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
هیچگونه مذاکره ای نخواهیم داشت تمام مسائل دربرجام آمده است مذاکره ی دیگرشیطنت دیگراست
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
این مثل زمانی استفاده می شود که می خواهند دو انسان بد را باهم مقایسه کنند و می گویند یکی از دیگری بهتر است ولی هر دو یک رفتار را در زندگی دارند
Switzerland
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
در مذاکرات فرانسه نقش پلیس بد را داشت حالا نقش پلیس خوب را. به اینااعتماد نکنید
آخرین اخبار