موافقت مجمع جهانی IAF برای پذیرش گواهینامه استاندارد ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد از موافقت مجمع جهانی اعتباردهی (IAF) برای پذیرش گواهینامه‌های صادره در چهار حوزه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نیره پیروزبخت  در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحد‌های برتر تولیدی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: سازمان استاندارد ایران پس از ۱۰ سال تلاش، به یکی از مجامع جهانی اعتباردهی پیوست و توانست موافقتنامه چند جانبه امضا کند.
 
وی افزود: بر این اساس موافقتنامه با مجمع جهانی اعتباردهی (IAF) گواهینامه‌های صادره سازمان ملی استاندارد ایران در چهار حوزه مدیریت کیفیت، زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی در ۷۰  کشور عضو این مجمع قابل ارائه و پذیرش می‌باشد.
 
پیروزبخت اضافه کرد: از این پس واحد‌های تولیدی کشور برای صادرات محصولات خود به این کشور ها نیازی به دریافت گواهینامه‌های آن کشور ندارند.

وی ادامه داد: هدف نهایی این سازمان گذر از مرحله رعایت استاندارد‌ها و رسیدن به مدیریت کیفیت در کالا‌ها برای رقابت در بازار‌های بین المللی است.

به گفته پیروزبخت، هم اینک یکهزار کالای تولیدی کشور توسط ۲۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی، مشمول استاندارد اجباری است.

در پایان از چهار شرکت برتر در رعایت استاندارد با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

IAF مجمع جهانی ارزیابی موسساتی است که در زمینه سنجش اعتبار در زمینه‌های سیستم مدیریت، کالا، خدمات، کارکنان و سایر برنامه‌های اعتبار دهی فعالیت می‌نمایند و سازمان‌هایی در آن عضویت دارند که مرتبط با ارزیابی و انطباق در زمینه‌های فوق می‌باشند.

فعالیت‌های این انجمن بین المللی در جهت کاهش ریسک برای کسب و کار‌ها و اطمینان به مشتریان آن‌ها در مورد وضعیت اعتباردهی آن‌ها می‌باشد و به کسب و کار‌ها این اطمینان را می‌دهد که گواهینامه دریافتیشان دارای اعتبار بین المللی است.

چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

مجمع جهانی IAF برای پذیرش گواهینامه استاندارد ایران موافقت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.