حزب حاکم چین: پکن به مذاکره با کره شمالی ادامه می‌دهد

حزب حاکم کمونیست چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پکن به مذاکره با کره شمالی درباره برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور ادامه خواهد داد.

حزب حاکم چین: پکن به مذاکره با کره شمالی ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب حاکم کمونیست چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تداوم روابط دوستانه میان پکن و پیونگ‌یانگ برای حفظ ثبات منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است و پکن به مذاکره و تماس با طرف کره شمالی ادامه خواهد داد.

«گوا یژو»، معاون بخش بین‌المللی حزب کمونیست چین، امروز در حاشیه کنگره حزب حاکم با بیان این مطلب اعلام کرد مبادلات، ارتباطات و مذاکره با حزب حاکم کارگر کره شمالی همچنان ادامه خواهد یافت. چین و کره شمالی دو کشور همسایه هستند که به طور سنتی از روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری برخوردارند.

او افزود: «حفظ، توسعه و تحکیم روابط دوجانبه، نه تنها در چارچوب منافع دو جانبه به شمار می‌رود، بلکه برای صلح و ثبات منطقه‌ای از اهمیت معناداری برخوردار است.»‌

در حالی که آمریکا و متحدانش بر این باورند پکن باید برای مهار پیونگ‌یانگ اقدامات بیشتری انجام دهد، تسریع روند پیشرفت‌های کره شمالی در بخش توانمندی‌های موشکی و هسته‌ای با کاهش دیپلماسی میان دو کشور همزمان شده است.

اگرچه آزمایش‌های مکرر موشکی و هسته‌ای کره شمالی نارضایتی چین را به دنبال داشته است، پکن، آمریکا و کره جنوبی را مسئول تشدید تنش‌ها به علت برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک مداوم در منطقه می‌داند.

انتهای پیام/

بیانیه حزب حاکم چین درباره روابط با کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار