فعالیت آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و تزئینات تاریخی در موزه بزرگ خراسان

آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و تزئینات تاریخی در موزه بزرگ خراسان در بخش‌های پژوهش، مستندسازی و مطالعات اشیاء تاریخی و تزئینات معماری فعالیت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد رکنی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و تزئینات تاریخی علاوه بر امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی حفاظت و مرمت، دارای بخش‌های پژوهش، مستندسازی و مطالعات اشیاء تاریخی و تزئینات معماری است.

وی افزود:فعالیت آزمایشگاه و کارگاه مرمت در موزه بزرگ خراسان از بهمن ۱۳۹۳ بر اساس اهداف جامع تکمیل، تجهیز و در حال حاضر مشغول به کاراست.


 مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و تزئینات تاریخی علاوه بر امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی حفاظت و مرمت، دارای بخش‌های پژوهش، مستندسازی و مطالعات اشیاء تاریخی و تزئینات معماری است.

رکنی تصریح کرد:حفاظت پیشگیرانه از اشیای تاریخی موجود در مخازن خراسان رضوی و مستند سازی و تکمیل بانک جامع اطلاعات از کلیه مستندات و شواهد در خصوص اشیا تاریخی مخازن خراسان رضوی و تزیینات معماری بنا‌های تاریخی استان، دیجیتال سازی کلیه شناسنامه‌های مرمتی و آسیب شناسی اشیای تاریخی موجود و همکاری‌های علمی و پژوهشی با مراجع علمی داخلی و بین المللی، حفاظت و مرمت اشیا تاریخی و تزیینات معماری بنا‌های تاریخی استان خراسان رضوی از اهداف این آزمایشگاه است.

وی افزود:همکاری و به کارگیری بخش خصوصی در قالب‌های قانونی، حفاظت ومرمت، تهیه و ارایه مقالات با موضوعات مرتبط حفاظت و مرمت آثار تاریخی و تزیینات معماری، اقدامات لازم در زمینه همکاری با دانشجویان مرمت آثار و بنا‌های تاریخی با موضوعات مختلف از طریق دوره‌های کارآموزی و پروژه‌های پایان نامه از دیگر فعالیت‌های این آزمایشگاه و کارگاه مرمت است.

انتهای پیام//ف.ج
 

مرمت اشیاء تاریخی و تزئینات تاریخی در موزه بزرگ خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.