عضو شورای شهر قم:

معضل کمبود پارکینگ در شهر قم

امراللهی گفت:یکی از مشکلات شهری قم این است، که نحوه‌ شکل‌گیری این شهر به‌صورت شعاعی ناقص است که سبب بروز برخی معضلات شهری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ روح‌الله امراللهی، عضو شورای شهر قم،با اشاره به معضل کمبود پارکینگ در شهر قم اظهار داشت:حساسیت و اولویت پارکینگ در محورهای پر عملکرد شهری به‌مراتب بیشتر از هسته مرکزی شهر است، چراکه بار اصلی ترافیک و رفت‌وآمد وسایل حمل‌ونقل شهری بر دوش این محورهاست.

وی افزود: در موضوع پارکینگ باید دو نگاه در بین مسئولان شکل بگیرد، که نکته سخت مسئله هسته مرکزی شهر بوده که به خاطر تک شهر بودن قم و داشتن کانونی مانند حرم مطهر در مرکز این هسته و در شبکه شعاعی ناقص اهمیت آن را فراوان کرده است.

وی بابیان نواقص شبکه شعاعی ناقص شهری قم گفت: در آینده می‌توان شبکه حلقوی را در شهر پیاده کرد، بنابراین وجود و ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر باید در مکانی دورتر از محدوده ترافیک احداث شود، چراکه احداث پارکینگ در هسته مرکزی به‌نوبه خود سبب افزایش بار ترافیکی در این محور می‌شود.

امراللهی تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر به پارکینگ‌های زیادی نیاز نیست و جانمایی پارکینگ در این محدوده باید همراه با دقت نظر و احتیاط انجام گیرد و راه‌اندازی پارکینگ در هسته مرکزی شهر باید به‌صورت نسبی صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم به بیان اهمیت احداث پارکینگ‌های محورهایی پر کارکرد شهری عنوان کرد: حساسیت و اولویت پارکینگ در محورهای پر عملکرد شهری به‌مراتب بیشتر از هسته مرکزی شهر است، چراکه بار اصلی ترافیک و رفت‌وآمد وسایل حمل‌ونقل شهری بر دوش این محورهاست.

وی با اشاره به طرح تفصیلی شهری ادامه داد: در محورهای پرتحرک و پر عملکرد شهری مانند بنگاه‌های تجاری، مکان‌های اقامتی واداری لزوم ایجاد پارکینگ ضرورت دارد که متأسفانه تا امروز این نوع توجه در مدیریت شهری مورد غفلت واقع‌شده است و صرفاً در چهارچوب مصوبات و طرح‌ها مطرح‌شده و در عرصه عمل اقدامی صورت نگرفته است .

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز ماده 9 برای احداث پارکینگ در محدوده خیابان دور شهر تأکید کرد: برای پیشبرد این طرح نیز دو نوع پیشنهاد ارائه‌شده که نخست ناظر به بررسی تملکات خیابان عمار یاسر برای جابه‌جایی پارکینگ و پیشنهاد دوم نیز بر آزادسازی پلاک‌های بیشتر در محدوده پارکینگ دور شهر بوده تا ضمن داشتن توجیه اقتصادی، هزینه‌های تمام‌شده را نیز کاهش داده و صرفاً به تملک زمین منجر شود.

انتهای پیام/ح

احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم سبب افزایش بار ترافیکی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار