ضعف اطلاعاتی پنتاگون؛ عامل کشته شدن سربازان آمریکایی در نیجر

بر اساس گزارش‌ها، چهار سرباز آمریکایی به دلیل ضعف اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا در دام تروریست‌های نیجر گرفتار شده و جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ شواهد نشان می دهد ضعف اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا موجب به دام افتادن سربازان آمریکایی در نیجر شده و حدود 40 تا 50 تروریست توانستند، 12 نیروی آمریکایی را چهارم اکتبر در این کشور غافلگیر کرده و علاوه بر کشتن چهار سرباز، دو نفر را به شدت مجروح کنند.

کنگره از وزارت دفاع آمریکا خواسته است توضیح روشنی درباره به ماموریت فرستادن این سربازان در حالی که حمایت کافی از آنها نمی شد و اطلاعات دقیقی از محل اختفای تروریست ها در اختیار نداشتند، ارائه دهد.

گروه شورشی که به سربازان آمریکایی در نیجر حمله کردند احتمالا از تروریست های محلی بودند که با داعش همکاری داشتند.

یک مقام ارشد در کنگره در این باره گفت: کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان و سنا طرح سوالی را از پنتاگون آماده کرده اند که موضوع حمایت کافی و همه جانبه از نیروهای آمریکایی در نیجر را مورد ارزیابی قرار می دهد.

این موضوع که هیچگونه نظارت و پیگیری بر عملیات سربازان آمریکایی وجود نداشت و یا حتی نیروهای واکنش سریع در محل حاضر نبودند تا به سربازان گرفتار شده در کمین تروریست ها یاری برسانند، مورد انتقاد شدید قرار دارد. اگر در لحظه حمله، جنگنده فرانسوی از راه نرسیده بود، بدون شک اتفاقات ناگوارتری رخ می داد و تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی در این حمله غافلگیرکننده جان خود را از دست می دادند.

سناتور جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، نیز مراتب نارضایتی خود را از فقدان اطلاعات کافی از سوی پنتاگون درباره حادثه نیجر ابراز کرده بود.

«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرده بود پنتاگون هنوز به تمام اطلاعات مربوط به این حادثه دست نیافته و اف بی آی نیز مشغول تحقیق درباره آن است.

این حادثه در حالی رخ داد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در مبارزات انتخاباتی همواره «هیلاری کلینتون»، رقیب دموکرات خود را، به دلیل حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی مقصر معرفی می کرد و ضعف اطلاعاتی در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

در 11 سپتامبر 2012، گروهی مسلح به مجموعه دیپلماتیک آمریکا در شهر بنغازی لیبی حمله کردند و در جریان آن سفیر آمریکا و مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی این کشور کشته شدند. چند ساعت بعد دو پیمانکار سازمان سیا در حمله دیگری کشته و 10 نفر مجروح شدند. در آن سال هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا بود و به دلیل ضعف اطلاعاتی، مسئولیت حادثه بنغازی را پذیرفت.

 

انتهای پیام/

کشته شدن 4 سرباز آمریکایی به علت ضعف اطلاعاتی وزارت دفاع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار