شریعتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی خروج زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال تعداد خروج زائران اربعین از مرزهای خوزستان 20 درصد افزایش داشته باشد.

افزایش 20 درصدی زائران مرزهای خوزستان در اربعین سالجاری/اصلاح زیرساختهای مرزی شلمچه برای خروج اتباع خارجیغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فراهم سازی زیرساخت‌های استان متبوعش به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: کلیه زیرساخت‌های رفاهی استان خوزستان در مرزهای شلمچه و چذابه برای برگزاری مراسم اربعین  آماده است.

وی با بیان اینکه جاده‌های منتهی به مرزهای دوگانه خوزستان در حال 4 بانده شدن است، گفت: محل استقرار مواکب مشخص شده و در مرز چذابه هم آبرسانی انجام می‌شود.

شریعتی ادامه داد: قصد داشتیم در مراسم اربعین امسال محل استقرار مواکب در مرز چذابه را تغییر دهیم اما این طرح امسال امکان پذیر نیست، امیدوارم بتوانیم برای سال‌های آینده مسیر مواکب را به سمت پایانه تغییر دهیم تا اقدامی موثر برای 50 سال آینده انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تعداد گیت‌های مستقر در مرزهای چذابه و شلمچه ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد گیت‌ها در مرز شلمچه و چذابه افزایش یافته است.

شریعتی گفت: سال گذشته 1 میلیون و 270 هزار زائر از پایانه‌های مرزی استان خوزستان به کربلا مشرف شدند، امسال هم پیش بینی می‌کنیم تعداد زائران از مرزهای خوزستان 20 درصد افزایش داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به پایانه خروجی اتباع خارجی در استان خوزستان اظهار کرد: اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد عراق می‌شوند و خوشبختانه توانستیم محل عبور آنها را نسبت به سال گذشته اصلاح کنیم و بهبود بخشیم.

انتهای پیام/

تمهیدات استانداری خوزستان برای برگزاری مراسم اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار