رئیس کل دادگستری استان؛

682بازدید از مراکز نظامی وزندان های استان

رییس کل دادگستری کرمان گفت:بازرسان هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی طی 6ماهه ی ابتدای سال جاری در مجموع 682فقره بازدید ازسطح مراجع انتظامی و زندان های استان داشتند.

682بازدید از مراکز نظامی وزندان های استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام دادگستری کرمان،  یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان امروز در جلسه هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی که در محل دادگستری کرمان برگزار گردید،گفت: قانون گذار بحث حقوق شهروندی را بسیار جدی گرفته است وبا یک ضمانت اجرایی بسیار محکم رعایت حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود:متاسفانه توسط بعضی از کشور های استکباری در حال حاضر بحث حقوق شهروندی و در کلان آن حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی از آن استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس تعالیم عالیه ادیان الهی،هدف وغایت رشد ،اصلاح و حفظ کرامت انسان هاست،گفت:براساس دین مبین اسلام و شرع مقدس احترام به کرامت انسانی و جایگاه انسان به عنوان خلیفه الله یک بحث جدی است .

موحد با اعلام اینکه قانون اساسی ایران یکی از قوانین پیشرفته در زمینه حقوق شهروندی در دنیا محسوب می شود،گفت:در قانون اساسی در 23اصل از اصول قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت که برگرفته از شرع مقدس اسلام است تمام جوانب و حقوقی که می شود برای یک انسان متصور شد در نظر گرفته شده است

وی یادآور شد:در سال 1383قانونی تحت عنوان "احترام به آزادی های مشروع وحفظ حقوق شهروندی" تصویب و متعاقب آن قانون آیین دادرسی کیفری در سال 1392تصویب شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد:قانون گذار بحث حقوق شهروندی را بسیار جدی گرفته است وبا یک ضمانت اجرایی بسیار محکم رعایت حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده است.

موحد گفت:بحث حقوق شهروندی که در درون قوه قضائیه دنبال می شود بیشتر ناظر بر رعایت حقوق شهروندی در رسیدگی های انتظامی ،قضائی و اجرای احکام است که در قانون آیین دادرسی کیفری تخت عنوان حقوق دفاعی متهم و یا حقوق بزه دیده به آن توجه شده است.

وی اظهار کرد:براساس ماده 7قانون آیین دادرسی کیفری ،قانون گذار تاکید کرده است اگر حقوق شهروندی نقض شود ویا ضوابط ومقررات ناظر بر حقوق شهروندی رعایت نشود،ضمانت اجرایی ماده 570قانون مجازات اسلامی(مجازات های درجه5) برای آن درنظر گرفته می شود.

موجد افزود:کتابچه ای تحت عنوان حقوق شهروندی در دستگاه قضائی از سوی دبیرخانه هیات نظارت بر حقوق شهروندی در استان کرمان تدوین ودر اختیار قضات استان قرار گرفته است که کار ارزشمندی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر اصلاح وضعیت بازداشتگاه هادر سطح استان کرمان تاکید کرد و افزود:بایستی با استاندارد نمودن بازداشتگاه های استان از تعطیل شدن آنها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ح

نظارت جدی بر مراکز نظامی ومراقبتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار