فولادگر مطرح کرد:

کاهش هزینه های درمان با توجه به بحث پیشگیری از حوادث

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ گفت: اگر بتوانیم پیشگیری را به آسیب های اجتماعی و حوادث غیر مترقبه تعمیم بخشیم، هزینه های درمان کاهش خواهد یافت.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از سوانح و حوادث در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، افزود: هزینه های پیشگیری قابل مقایسه با هزینه های درمان نیست، اگر این بحث را در تمامی مسائل از قبیل آسیب های اجتماعی، حوادث جاده ای و حوادث غیرمترقبه تعمیم بخشیم، هزینه های درمان کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به طور مثال هنگامی که ساختمانی در حال احداث است، نظارت ها باید به صورت دقیق انجام شود، تا هزینه ها کمتر شود، زمانی که ساختمانی بدون نظارت  احداث شود، در این صورت درآینده خطرات زیادی وجود داردو در اثر بروز حادثه خسارات بسیاری به بار آید.

فولادگر در ادامه با اشاره به هزینه بر بودن بازسازی ها تصریح کرد: هنگامی که جاده، شهر، منابع طبیعی یا مجموعه زیست محیطی مورد بهره برداری قرار می گیرد در مقایسه با زمانی که طرح های عمرانی، کارهای تولیدی و زیربنایی و  ساختمان های مسکونی  بازسازی می شوند، هزینه های کمتری مصرف خواهد شد.

وی متذکر شد: در برنامه ریزی ها باید بحث پیشگیری و نظارت مورد توجه قرار گیرد. یکی از فلسفه های وجودی سازمان پدافند غیرعامل و سازمان های نظارتی همچون استاندارد این موضوع است.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ بیان کرد: باید هر دستگاهی وظایف خود را به خوبی انجام دهد و در قانون نیز راه ورود به موضوع ها مربوط به حوادث را همان موقع باز کنیم، نه زمانی که حادثه اتفاق رخ داده است به فکر تحقیق و تفحص و علت یابی بیفتیم.

فولادگر اظهار کرد: برگزاری نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث که به همت شبکه رادیویی سلامت در حال برگزاری است، قطعا می تواند در پیشگیری از بروز حوادث موثر باشد؛ به شرط آنکه این جشنواره تشریفاتی نباشد و پرمحتوا باشد.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.