کشت گیاهان دارویی در بهکده رضوی

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی استان خراسان شمالی گفت : با توجه به کاهش منابع آبی در چاهها ، قنوات و چشمه ها کشت گیاهانی که به کم آبی تحمل بیشتر دارند ضروری است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ جدیری مدیرعامل شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون کشت گیاهان دارویی از جمله اسطوخدوس ، باد رنج و گل گاوزبان در حال کشت است .

وی به پرورش گسترده ماهی در استخرهای شرکت بهکده رضوی اشاره کرد و افزود : 40 هزار قطعه ماهی گرمابی در استخر 110 هزار متر مکعبی بهکده رضوی رها سازی شده که این عملیات در سایر استخرهای شرکت در حال گسترش است  .

جدیری با بیان این که هم اکنون با مساعدت معاونت امور دام سعی در دو رگ گیری نژادهای وارداتی و خالص سازی نژاد مغانی در شرکت هستیم ، گفت : تا بتوانیم در این راستا قوچ و میش ریجستر شده در شرکت را به کشور شناسایی و در راستای فروش و تولید اسپرم گاو مونت بیلیارد ، اقدامات اصلاح نژادی در شرکت در حال انجام است  .

وی افزود : افزودن ماشین آلات و ادوات جدید از جمله سیکلوتیر و ریزکاهنده ، پرورش زنبور عسل ، انجام صنایع تبدیلی با توجه به وجود کارگاه های نجاری و قالی بافی و اجاره بخشی از منابع و امکانات شرکت به افراد خصوصی با اولویت سهامداران شرکت از جمله کارهایی است که برای حفظ و تولید اشتغال در بهکده رضوی در حال انجام است .

انتهای پیام/آ

 رها سازی 40 هزار قطعه ماهی در بهکده رضوی استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.