سردار هادیانفر خبر داد

کاسب‌های اینترنتی نقره داغ شدند/ اینترپل با «پانجیا 10» به سراغ خرده فروشان فضای مجازی رفت

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: اجرای عملیات بین‌المللی پانجیا 10 منجر به دستگیری ده‌ها متهم و کشف هزاران قلم داروی قاچاق و تقلبی به ارزش 51 میلیون دلار شده است.

کاسب‌های اینترنتی نقره داغ شدند/ اینترپل با «پانجیا 10» به سراغ خرده فروشان فضای مجازی رفتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر با بیان اینکه فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، غیرمجاز و تقلبی آنلاین یکی از جرایم مهم در جهان است، اظهار کرد: طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی از سال 2008 به صورت پلیس جهانی با هماهنگی سازمان اینترپل در قالب طرح"پانجیا" انجام می‌شود؛ در شهریور ماه سال جاری نیز طرح پانجیا 10 با مشارکت 123 کشور عضو سازمان اینترپل از جمله پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز در فضای سایبر به اجرا در آمد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای عملیات پانجیا کشف محصولات تقلبی و غیر مجاز، مسدود شدن وب سایت‌های متخلف، جلوگیری از فعالیت تجاری غیر قانونی آنان، افزایش آگاهی عمومی از خطرات خرید و مصرف محصولات دارویی و پزشکی از وب سایت‌های غیر قانونی، شناسایی تولید و توزیع کنندگان محصولات دارویی تقلبی و غیر قانونی و شبکه‌های جنایی فعال در این حوزه است.

هادیانفر بیان کرد: از اهداف دیگر اجرای این عملیات می توان به ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با فروش آنلاین داروهای غیر مجاز و تقلبی اشاره کرد، زیرا فروش داروهای تقلبی و جعلی در اینترنت مستقیماً سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد.

رئیس پلیس فتا ناجا درباره ابعاد بين‌المللی اين عمليات، گفت: بخش اعظم اين عمليات بر فروش داروهای مخدر از طريق اينترنت تمرکز داشت كه به انسداد 3500 وب سایت فروش و تبلیغ مواد دارويی جعلی و غیر مجاز منجر شد.

سردار هادیانفر ادامه داد: در اين عمليات که در سراسر جهان به اجرا در آمد، 715 هزار بسته دارویی بررسی و تفتیش شد که در این رابطه 400 نفر دستگیر شدند؛ این عملیات به توقیف داروهای تقلبی و غیرمجاز به ارزش 51 میلیون دلار منجر شده است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا نیز همگام با پلیس سایر کشورها در این عملیات جهانی مشارکت کرد و 122 وب سایت را مورد پی جویی قرار داد، افزود: این پلیس توانست بیش از 380 هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق و تقلبی را کشف و توقیف کند که در این رابطه 120 نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند؛ ارزش ریالی داروها و تجهیزات پزشکی جعلی و غیرقانونی کشف شده توسط پلیس فتا بالغ بر 26 میلیارد ریال است.

هشدار به شهروندان

سردار هادیانفر ضمن هشدار به هموطنان تاکید کرد: چرخه توليد و عرضه دارو در تمام كشور‌های دنيا با ظرافت و حساسيت بسيار بالايی توسط وزارت بهداشت و ساير سازمان‌های مرتبط اداره می‌شود؛ در كشور ما نيز هرگونه عرضه دارو، تبليغ، خريد و فروش آن از بستر اينترنت غيرقانونی است.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سلامت افراد جامعه برای تمامی دستگاه‌های خدمتگزار از جمله پليس فتا مهم است به شهروندان توصیه کرد: نياز دارويی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهيزات پزشكی تهيه كنند زیرا افراد سود‌جو و فرصت‌طلب تنها به فكر منافع مالی خود هستند و به هيچ عنوان نگران سلامت خريداران اين محصولات نيستند، بنابراین پلیس فتا ناجا از طریق وب سایت اینترنتی به آدرس www.cyberpolice.ir آمادگی دارد گزارش ها و همکاری هموطنان را دریافت کند.

انتهای پیام/

دستگیری ده ها متهم و کشف هزاران قلم داروی قاچاق و تقلبی با اجرای طرح پانجیا 10

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار