خاکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همه کودکان پس از ورود به شیرخوارگاه به قرنطینه می‌روند

معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران گفت: کودکان پس از ورود به شیرخوارگاه‌ها به قرنطینه می‌روند و پس از تایید سلامت آن‌ها توسط پزشک به بخش منتقل می‌شوند.

همه کودکان پس از ورود به شیرخوارگاه به قرنطینه می‌رونداحمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کودکان بی سرپرست پس از ورود به شیرخوارگاه‌ها به قرنطینه می‌روند و پس از تایید سلامت آن‌ها توسط پزشک به بخش عمومی منتقل می‌شوند. 

وی تاکید کرد: دوره‌ای که هر یک از کودکان باید در بخش قرنطینه شیرخوارگاه حضور داشته باشند، بسته به نوع و طول درمان بیماری آن‌ها متفاوت است و تا احراز تاییدیه سلامت در این بخش می‌مانند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: در طول دوره‌ای که کودک در بخش قرنطینه حضور دارد، مراقبت‌های درمانی و داروهای مورد نیاز را تحت نظر پزشک دریافت می‌کند.

تراشیدن موی سر برخی از کودکان در شیرخوارگاه‌ها امری طبیعی است

خاکی یادآور شد: تراشیدن موی سر به دلیل وجود شپش در مورد برخی کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌های کشور امری طبیعی است و کودکانی که به این بیماری مبتلا باشند، تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی در خصوص کودکانی که بیماری خاصی ندارند و در سلامت کامل به شیرخوارگاه منتقل می‌شوند تصریح کرد: برخی از کودکان نیز هستند که هیچ گونه مشکل جسمانی ندارند و پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک، مستقیم به بخش نگهداری از کودکان منتقل می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد:  سلامت کودکان حاضر در شیرخوارگاه هر روز توسط پزشک متخصص کودک و پرستار چک می‌شود و پس از آن کودکان بیمار تحت درمان قرار می‌گیرند.

خاکی از مورد پیش آمده در خصوص حساسیت نشان دادن کودک به داروهای مربوط به شپش در یکی از شیرخوارگاه های استان البرز اظهار بی اطلاعی کرد و رسیدگی به آن را مربوط به استان مذکور دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار