دبیر ستاد مردمی اربعین خبر داد:

ورود بیش از ۳۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان برای اعزام به کربلا

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان برای اعزام به کربلا وارد شوند.

ورود بیش از ۳۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان برای اعزام به کربلابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان   در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: ستاد مردمی با همکاری حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است و در زمینه پنج خدمت و برنامه در خدمت زوار خواهد بود، اول حمل و نقل که امسال در حوزه زائران غیر ایرانی ۱۵ استان فعالیت خواهد داشت که موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

بختیاری  با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ اتوبوس از استان مورد استفاده زوار قرار گرفت، افزود: برنامه بعدی بهداشت و درمان است که در این زمینه نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و خدمات بهداشت و درمان در نقطه صفر مرزی و موکب‌های در نظر گرفته شده ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: اطعام زوار نیز برنامه دیگری است که در دستور قرار دارد که خیرین و مجموعه استان قدس رضوری در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام داده اند.

وی گفت: برنامه بعدی اسکان زوار خواهد بود که حدود دو روز زوار در استان مستقر هستند که اسکان موقت در میرجاوه در نظرگرفته شده، اسکان کامل هم در موقوفه امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

بختیاری افزود: برنامه بعدی انجام اقدامات فرهنگی است که در تقویت روابط بین دو کشور بسیار موثر خواهد بود و ۱۲ بسته فرهنگی مختلف برای زوار در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموع خدام سازمان دهی شده جهت ارائه خدمات به زوار ۷۰۰ نفر هستند.

انتهای پیام/ع

ورود 30 هزار زائر پاکستانی به استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار