رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛

قانون مشخصی در زمینه مقابله با رانت خواری وجود ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در زمینه مقابله با رانت خواری قانون مشخصی وجود ندارد و امیدواریم مجلس قانونی مشخص برای مقابله در این باره وضع کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  ناصر سراج  در نشست ادارات کل منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور در مشهد با اشاره به اجرایی شدن دولت الکترونیک تصریح کرد: امیدواریم با الکترونیکی شدن امور همه چیز شفاف‌تر شود و جلوی بسیاری از مفاسد گرفته شود.

 وی گفت:یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان بازرسی پیشگیری است و این موضوع در اولویت اقدامات و تلاش‌های همکاران ما در سازمان بازرسی قرار دارد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه مقابله با فساد از دیگر ماموریت‌های سازمان بازرسی است، افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده جلوی بسیاری از فساد‌ها در کشور گرفته شده و در حال مهار است.

سراج با اشاره به اینکه در زمینه خصوصی سازی خوب عمل نشده است، گفت: در برخی موارد خصوصی سازی جواب مثبتی نداده است، زیرا اگر آن طور که قانون گفته این کار صورت می‌گرفت امروز هیچ جوان بیکاری در کشور نداشتیم.

وی با اشاره به وجود بیکاری در کشور گفت: اگر امروز نتوانیم بیکاری را در کشور برطرف کنیم باید منتظر بحران‌های جدی در جامعه باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی با فساد برخورد شود، خاطر نشان کرد: اگر با این معضل به صورت جدی برخورد شود قطعا سلامت پایدار در جامعه نهادینه می‌شود.

سراج ادامه داد: در سال گذشته ۴۸ هزار اعلام و شکایت مردمی به سازمان بازرسی رسید که به معاونت‌های بازرسی مربوطه ارجاع داده شد و ظرف مدت حداکثر یک ماه نتیجه آن را به شاکی اعلام کردیم، تعدادی از این شکایات و اعلامات نیز منجر به تشکیل پرونده شد که پس از تکمیل گزارش، به مراجع قضایی ارسال شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

صحبت های رییس سازمان بازرسی کشور در مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۷
باسلام رانت خوارى پديده زشت و بيمارى لاعلاج هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
متاسفیم