صدور 87 پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدان

مدیر کل استاندارد استان همدان از صدور 87 پروانه کاربرد علامت استاندارد از مهرماه پارسال تاکنون خبر داد.

صدور 87 پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مددی، مدیر کل استاندارد استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد استاندارد همدان از سال گذشته تاکنون گفت: 29 مهر ماه به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده و سازمان استاندارد 2 تکلیف مهم در حوزه نظارت بر امر صادرات و واردات دارد.

وی به خدمات ارائه شده در حوزه صادرات وواردات کالاها اشاره کرد وافزود: از مهر ماه پارسال تا کنون یک هزار و33 مورد انواع خدمات استاندارد سازی انجام شده است.

محمد مددی ادامه داد: 96 سند استاندارد ملی تجدید نظر تدوین شده  که این ن وی گفت: 29 مهر ماه به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده و سازمان استاندارد 2 تکلیف مهم در حوزه نظارت بر امر صادرات و واردات دارد.شانه کارعلمی ودانش بنیان در حوزه کسب ورونق اقتصادی بوده است.

سه کالای همدان استاندارد ملی گرفتند

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه همدان  برای نخستین بار سه کالا و محصول تولیدی در این استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شدند اظهار داشت: کالاها شامل بخاری گاز سوز هوشمند، محصول سیب زمینی و آب پاش دوار است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور برای این کالا و محصولات سند استاندارد ملی تهیه و تدوین شده است.

وی یاد آورشد: 64 مورد اظهارنامه برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری وارداتی داده شده است و در بخش صادرات کالا از این استان یک هزار و 33 گواهی انطباق از سوی استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد همدان  با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم این سازمان تدوین و تجدید نظر استاندارد است اظهار داشت: در این زمینه 96 سند استاندارد ملی تدوین و تجدید نظر شده است.

مددی گفت: به روز رسانی و بازنگری 200 سند استاندارد ملی، توانمندسازی مدیران کنترل کیفی با برگزاری هشت هزار و 300 نفر ساعت آموزش بدو استخدام و تخصصی و صدور 87 پروانه کاربرد نشان استاندارد از دیگر اقدام های استانداردهمدان در یک سال گذشته بوده است.

یک هزار و124 بازرسی  از واحد فنی وواحدهای تولیدی استان

 مدیرکل استاندارد همدان افزود: یک هزار و 124 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی این استان صورت گرفته همچنین پس از بررسی و پایش فرایند 90 واحد دارای مصرف انرژی بالا 25 واحد پروانه رعایت معیار مصرف انرژی را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: به منظورناامن کردن بازار برای متخلفان و تولید کنندگان کالاهای بی کیفیت و دفاع از حقوق مصرف کننده 6 هزار و 990 مورد بازرسی و یک هزار و 950 مورد نمونه برداری از واحد تولیدی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد همدان ابراز کرد:  بررسی و نظارت بر کیفیت تولید کالا و خدمت در مجموعه کاری سازمان استاندارد است و در این باره طبق اولویت بندی هم اینک یک هزار کالا مشمول استاندارد است.

مددی نظارت بر تولید مصالح ساختمانی و نصب آسانسورها را دغدغه جدی استاندارد همدان اعلام کرد وادامه داد:  فراوانی متولی صدور مجوز در این 2 حوزه، روند نظارت را با پیچیدگی های خاصی مواجه کرده است.

وی خاطر نشان کرد:  واحدهایی به شکل زیرزمینی اقدام به تولید مصالح ساختمانی می کنند که توان استاندارد برای شناسایی، پیگیری و تشکیل پرونده قضایی این واحدها محدود است.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: همچنین دستگاه های خدمات رسان اجازه صدور پایان کار برای واحدهای مسکونی دارای آسانسور بدون تایید فنی استاندارد ندارند که در این زمینه نیز عملکرد جزیزه ای و سهل انگاری متولیان منجر به افزایش دغدغه استاندارد شده است.

مددی اضافه کرد: 2 هزار و 314 نازل سوخت تست و آزمون شدند و نظارت برای پیشگیری از بروز تخلف به صورت مستمر و سرزده توسط شرکت ملی نفت و کارشناسان استاندارد صورت می پذیرد.

وی گفت: استان همدان دارای 41 جایگاه سی ان جی است که 38 جایگاه گواهی عدم انطباق بحرانی را دریافت کرده اند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: معاونت عمرانی به سه جایگاه فاقد گواهی تذکرهای لازم را داده است و در صورت کوتاهی در انجام اقدام های اصلاحی مورد نیاز سهمیه سوخت آنها قطع می شود.

مدیرکل استاندارد همدان یادآورشد: بازنگری استانداردهای ملی مشمول کالاهایی است که بیش از پنج سال از تدوین استاندارد آنها می گذرد و این اقدام موجب به روز شدن استانداردها با فضای روز جهان و افزایش رقابت پذیری می شود.

مددی ادامه داد: یکی ازعلل کاهش سهم تولید کنندگان داخلی از بازارهای خارجی ضعف در بسته بندی است و وضعیت صنعت بسته بندی در کشور رضایت بخش نیست.

انتهای پیام/ ج

صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدان

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.