فرماندار ایرانشهر خبرداد:

رشد ۷۰ گونه گیاه دارویی در ایرانشهر

فرماندار ایرانشهر گفت: ایرانشهر با داشتن بیش از ۷۰ گونه گیاه دارویی از جمله مناطق مستعد پرورش انواع گونه‌های گیاهان دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رشد ۷۰ گونه گیاه دارویی در ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نبی بخش داودی فرماندار ایرانشهر اظهار داشت: ارتفاعات کوه خضر بزمان یکی از مناطق رویش انواع گونه‌های گیاهی در ایرانشهر است به طوریکه روستاییان و عشایر منطقه برای درمان بیماری‌های خود از این گیاهان استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ده‌ها گونه گیاهی و دارویی در این منطقه وجود دارد که تاکنون این ظرفیت ناشناخته مانده و در صورت بهره برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق روستایی نیز فراهم می‌شود.

داودی تصریح کرد: پرورش گیاهان دارویی از جمله چای ترش، حنا، بومادران، موره، رازیانه، شیرین بیان، گل گاوزبان، آویشن، پونه، درمنه سیاه و سفید، گلدر، ریواس و ده‌ها گیاه دارویی در کنار رشد انواع قارچ‌ها و سبزی‌های کوهی تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های فراوان این منطقه در زمینه تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود که توجه نکردن به آن از طریق روش‌های صنعتی سبب می‌شود از این ظرفیت بسیار مهم و اساسی آن گونه که شایسته است استفاده نشود.

فرماندار ایرانشهر گفت: با سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در زمینه صنایع تبدیلی و بسته بندی گیاهان دارویی شاهد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی بیان کرد: دولت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ایرانشهرحمایت می‌کند.


انتهای پیام /ع

ایرانشهرمستعد پرورش انواع گونه‌های گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار