شی عجیب گم‌شده در مثانه زن پیدا شد!+عکس

پزشکان چینی بعد از انجام آزمایش‌های مختلف موفق شدند یک دستگاه IUD را در مثانه زنی ۲۶ ساله تشخیص دهند که دچار درد مزمن در ناحیه شکم شده بود. آنها این دستگاه را با عمل جراحی خارج کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ IUD دستگاهی است که برای جلوگیری از بارداری داخل رحم زنان کار گذاشته می‌شود و این زن ۲۶ ساله چینی در سال ۲۰۱۱ یک دستگاه IUD را داخل رحم قرار داده بود اما چند ماه بعد از آن باردار شد و در فوریه ۲۰۱۲ فرزند خود را به دنیا آورد.

 زمانی که پزشکان نوزاد او را به روش سزارین به دنیا آوردند، هیچ اثری از IUD داخل رحم زن پیدا نکردند.

پزشکان با گرفتن عکس اشعه ایکس از بدن این زن علت باردار شدن او را به رغم استفاده از IUD دریافتند. IUD رحم بیمار را سوراخ کرده و به داخل مثانه وارد شده و از این رو باعث ایجاد عوارض مجاری ادراری نیز در او شده بود. چندی بعد گزارش این مورد با عنوان سوراخ کردن رحم به عنوان عوارض خطرناک IUD در مجله Medicine به چاپ رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در هر ۱۰۰۰ زنی که از دستگاه IUD استفاده می‌کنند، یک نفر ممکن است دچار سوراخ شدن رحم شود. البته سوراخ شدن رحم با استفاده از دستگاه IUD به عواملی بستگی دارد که از این میان می‌توان به نوع دستگاه استفاده شده، زمان استفاده و روشی که پزشک برای قرار دادن IUD داخل رحم به کار می‌برد، اشاره کرد.

به گفته متخصصان، بعد از قرار گرفتن IUD داخل رحم، این دستگاه ممکن است به سایر اندام‌های اطراف یا دور از رحم مانند فضای لگنی و شکمی وارد شود. چنین حالتی می‌تواند منجر به بروز التهاب مزمن لگن و شکم شود و حتی باعث سوراخ شدن سایر اندام‌ها و یا انسداد روده‌ها شود.

این زن ۲۶ ساله از عوارضی چون درد در ناحیه شکم و کمر رنج می‌برد و دچار ناراحتی در سیستم مجاری ادراری شده بود به طوری که مدام احساس دفع داشت و در ادرار او هم خون مشاهده می‌شد. پزشکان پس از انجام آزمایش‌های متعدد نهایتا موفق به پیدا کردن دستگاه مذکور شدند و پس از انجام عمل جراحی آن را از بدن این زن خارج کردند.

شی عجیب گم‌شده در مثانه زن پیدا شد!+عکس

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

 

زن ۲۶ ساله از عوارضی چون درد در ناحیه شکم و کمر رنج می‌برد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.