اقدامات منطقه‌ای ایران؛ محور گفتگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا با مقامات خاورمیانه

استیون منوچین در سفر آتی خود به عربستان سعودی، فلسطین اشغالی، امارات و قطر درباره مقابله با «نفوذ ایران»، با مقامات این کشورها گفتگو می‌کند.

اقدامات منطقه‌ای ایران؛ موضوع گفتگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا با مقامات خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، این هفته برای گفتگو درباره منابع مالی تروریسم و ایران، به خاورمیانه سفر می‌کند.

منابع آگاه در وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه جمعه اعلام کردند سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این سفر استیون منوچین را همراهی خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا از ۲۵ تا ۳۰ اکتبر (چهارشنبه این هفته تا دوشنبه آینده) به ترتیب در عربستان سعودی، فلسطین اشغالی، ابوظبی امارات عربی متحده و قطر خواهد بود.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، منوچین در این سفر با شرکای آمریکا در خاورمیانه درباره راهبرد جدید دولت ترامپ برای مقابله با آنچه «نفوذ بی‌ثبات کننده ایران» در منطقه خوانده شده است، گفتگو خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته توافق هسته‌ای ایران را «یکی از بدترین توافق‌ها» خواند و مدعی شد تهران به روح این توافق پایبند نیست.

او تهدید کرد آمریکا هر لحظه ممکن است از مشارکت در این توافق خارج شود و از نمایندگان کنگره این کشور و همچنین دیگر کشور‌های امضا کننده یعنی روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان خواست جدیت بیشتری در قبال ایران نشان دهند.

انتهای پیام/

سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به خاورمیانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار