یادواره شهدای مدافع حرم در اردکان

یادواره شهدای مدافع حرم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء نکاتی را در خصوص ماه صفر و نامگذاری آن بیان کرد و بر صدقه دادن برای در امان بودن از بلاها و نماز در اول ماه تأکید کرد و گفت: ماه صفر عاشورای دیگری است چون زمان تجدید حزن و اندوه اهل بیت و شروع فصل دیگری از مصیبت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به خطبه حضرت امام سجاد (ع ) در شهر شام اظهار داشت: افکار عمومی مؤثر است و اگر مردم در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه باهم باشند بی حجابی ریشه کن می شود و بی توجهی در این زمینه موجب می شود که معروف در جامعه ضعیف شود و منکر گسترده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شجاعت، صفت روح است یعنی کنترل و مدیریت عقل بر قوای انسان که چهار نوع شجاعت وجود دارد اول شجاعت نظامی، دوم شجاعت اخلاقی، سوم شجاعت اجتماعی و چهارم شجاعت سیاسی مهم است.

وی افزود: شجاعت اخلاقی این است که انسان دروغ نگوید زیرا انسان ترسو دروغ می گوید شجاعت اجتماعی یعنی داشتن قدرت تحمل و بخاطر خدا سکوت کردن شجاعت فقط جنگیدن نیست بلکه سکوت و اطاعت از امام و ولایت پذیری و دفاع از حق هم شجاعت است.

شجاعت سیاسی هم یعنی اینکه از حق دفاع کنیم و به خاطر یک مسئولیت همدیگر را اذیت نکنیم من بارها به برخی از مسئولین و دولتی ها که در دعواهای خود انقلاب، ولایت فقیه و رهبری را قربانی نکنید.

حجت الاسلام رفیعی در خصوص جایگاه و مقام شهید گفت: روایت است وقتی کسی شهید می شود خدا به خانواده اش رو می کند و می فرماید من جانشین شهید شما هستم و غصه نخورید چون خدا کار شما را راه می اندازد.

وی افزود: خانواده شهدا با اختلاس، بدحجابی، کم فروشی، بی نمازی و با موسیقی مبتذل ناراحت می شوند نام شهید همیشه زنده و پا برجاست مردم ما حساب انقلاب را از حساب بعضی افراد جدا کرده اند و قطار انقلاب به برکت خون شهدا پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر است که یادواره شهدای مدافع حرم با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد زیرده اردکان برگزار شد.
انتهای پیام/ ی

یادواره شهدا در اردکان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار