نظرسنجی: ۶۱ درصد آمریکایی‌ها خواستار سختگیرانه‌تر شدن قوانین حمل سلاح هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد ۶۱ درصد آمریکایی‌ها با سختگیرانه‌تر شدن قوانین حمل سلاح در آمریکا موافق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی آسوشیتد پرس نشان داد از هر 10 آمریکایی 6 نفر آنها اعلام کردند که قوانین محدودیت حمل سلاح در آمریکا کافی نیست و باید محدودیت های بیشتری برای مقابله با وقوع حملاتی مشابه لاس وگاس که به کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شد، اعمال شود.

بر اساس این نظرسنجی، 61 درصد آمریکایی ها خواستار اعمال قوانین سخت گیرانه تر در خصوص استفاده از اسلحه هستند و فقط 27 درصد آمریکایی ها اعلام کردند که بهتر است محدودیت های کنترل سلاح در همین سطح باقی بماند. این درحالیست که 11 درصد اعلام کردند امیدوارند محدودیت های حمل سلاح کاهش یابد.

نتایج این نظرسنجی تا حدودی مشابه آن نظرسنجی است که در ماه ژوئیه انجام شد. این نشان می دهد که نظر مردم آمریکا در خصوص حمل سلاح پس از تیراندازی مرگبار لاس وگاس تغییر چندانی نکرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد حدود یک سوم افراد شرکت کننده معتقدند که دموکراتها کارشان را در خصوص قوانین حمل سلاح بهتر انجام می دهند. این درحالیست که 28 درصد شرکت کنندگان این نظر را نسبت به جمهوری خواهان دارند. 31 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی هم اعلام کردند که در این خصوص به هیچ گروهی اعتماد ندارند.

59 درصد شرکت کنندگان از عملکرد دونالد ترامپ در کنترل مسائل مربوط به حمل سلاح ناراضی هستند. حدود 40 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند که از عملکرد ترامپ رضایت دارند. این نظرسنجی از 12 تا 16 اکتبر سال جاری میلادی روی 1054 فرد بالغ انجام شد.

در تیراندازی لاس وگاس در یک جشنواره موسیقی 59 نفر کشته و بیش از 500 نفر مجروح شدند. این مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن آمریکا محسوب می شود. عامل تیراندازی که از طبقه سی و دوم یک هتل نزدیک محل برگزاری کنسرت به سمت مردم تیراندازی می کرد در نهایت خودکشی کرد. با وجود این تیراندازی مرگبار، دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرد که در حال حاضر زمان مناسبی برای مذاکره سیاسی در خصوص محدودیت حمل سلاح نیست.


انتهای پیام/

 

نظارت بیشتر بر قوانین حمل سلاح در آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار