آیت الله صافی گلپایگانی:

اهمیت همدلی و تعامل در حل معضلات و مشکلات شهری

جلالی گفت:مشکلات و آسیب‌های شهری صرفاً در سایه همدلی و تلاش تمام بخش‌ها و نهادها از میان خواهد رفت و تمام جهت‌گیری‌های شورای شهر قم نیز به همین سمت‌وسو سوق داده‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ عبدالله جلالی،رئیس شورای اسلامی شهر قم،ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: هدف شورای پنجم بر این است که با همدلی، همکاری و تلاش مشکلات موجود شهر را کاهش دهند.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و تعامل در حل معضلات و مشکلات شهری افزود: مشکلات و آسیب‌های شهری صرفاً در سایه همدلی و تلاش تمام بخش‌ها و نهادها از میان خواهد رفت و تمام جهت‌گیری‌های شورای شهر قم نیز به همین سمت‌وسو سوق داده‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شورای شهر قم به کمبودها و توقعات به‌حق مردم شهر کاملاً آشنا و اطلاع دارد و این توقعات را نیز به‌حق و از نیازهای مردم شهر می‌داند که باید شورا در جهت حل این مسائل گام بردارد.

جلالی با تأکید بر اهمیت حفظ امانت‌های الهی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قم جایگاه شورا را امانت می‌دانند و تمام سعی اعضا بر این بوده که امانت‌دار خوبی باشند و در این زمینه شرمنده مردم نشود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر از طرفی خود را حامی مردم و حقوق شهروندان می‌داند و از سوی دیگر خود را به تعامل و همکاری با مدیریت شهری سهیم می‌داند که شرط توفیق و موفقیت در شورا نیز رعایت درست و منطقی این دو مقوله است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: جهت‌گیری‌های شورا در اجرای هر طرح و برنامه‌ای رعایت اولویت‌هاست، چراکه منابع، اعتبارات و انتظارات فراوان است و دراین‌بین چیزی که می‌تواند بین خواسته‌های نامحدود و منابع محدود تعادل به وجود بیاورد رعایت اولویت‌هاست.

وی تأکید کرد: برنامه‌های 5 ساله استان کاملاً مشخص است و شهرداری نیز در همین راستا برنامه‌های خود را به‌پیش می‌برد که در تمام طرح‌ها و برنامه‌ها نیز اولویت‌بندی‌های موردنیاز انجام پذیرفته است.

جلالی ابراز کرد: در بحث شهرسازی و به‌ویژه در نمای شهری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که متناسب فرهنگ شهر قم نیست، بنابراین باید یک رویکرد تغییری در نماهای شهری قم به وجود آید.

وی با تأکید بر برخی نارسایی‌های شهری قم افزود: حجم فراوان بافت‌های فرسوده شهری، ترافیک سنگین به‌ویژه در هسته مرکزی شهر و کمبود پارکینگ از مشکلات پیش روی شهر قم است که لازم بوده راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شود.

جلالی بابیان مشارکت مناسب مردم در نظافت شهری تأکید کرد: فرهنگ نظافت و تعامل در پاکی شهری بسیار بهتر از گذشته شده اما متأسفانه در مبحث فرهنگ رانندگی شاهد مشکلات و صحنه‌های ناخوشایندی هستیم.

انتهای پیام/ح

حجم فراوان بافت فرسوده و کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی شهر قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار