ادامه سرشماری از كارگاه‌های صنعتی خوزستان تا 11دی ‌ماه

سرشماری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیش تر استان خوزستان در سال 96 تا 11 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داوود آقایی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص سرشماری کارگاه‌های صنعتی استان گفت: سرشماری از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیش تر مربوط به سال 1396 از 11 مهرماه آغاز شده است و تا 11 دی ‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: این طرح با 23 نفر مامور آمارگیر و 4 نفر داده آمار، بازبین و کارشناس در سطح استان خوزستان همزمان با کل کشور به درحال اجرا می باشد.

آقایی افزود: اطلاعات آماری جمع آوری شده در طرح آمارگیری از کارگاه ‌های صنعتی کشور از جمله اطلاعات آمارهای اقتصادی است كه همواره مورد توجه مسئولان دستگاه‌های برنامه‌ريزی، پژوهشی و تحقيقاتی قرار گرفته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اظهار کرد: با استفاده از اين اطلاعات دستگاه‌های برنامه‌ريزی در سطح ملی و منطقه‌ای قادر خواهند بود با هدفگذاری دقيق و انتخاب راه و روش‌های مناسب، مسير درست توسعه اقتصادی كشور را طراحی كرده و به اجرا درآورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 93 تعداد 73 هزار و 103 نفر در این کارگاه‌ های صنعتی اشتغال داشته‌اند، اذعان داشت: بررسی‌های انجام شده از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیش تر استان در سال 93 در مقایسه با سال 1392 نشان می‌دهد که تعداد کارگاه‌های صنعتی استان در سال 93 با 13 مورد کاهش، 3.6 درصد کاهش داشته است که از این تعداد 52 هزار و 792 نفر شاغلان تولیدی و 20 هزار و 311 نفر شاغلان غیر تولیدی مشغول به کار هستند.

داوود آقایی بیان کرد: در سال 1393 ارزش سرمایه‌گذاری صورت گرفته 16 میلیون و 117 هزار و 882 میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در سال 393 ارزش افزوده کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیش تر استان 159 میلیون و 749 هزار و 801 میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل، معادل 1.79 درصد افزایش داشته و در رتبه 2 در بین استان‌های کشور قرار دارد.

آقایی تصریح کرد: با اجرای این طرح اطلاعاتی در زمینه محاسبه مواد اولیه، تولیدات، تعداد کارکنان، شاخص‌های محیط زیست، بهداشت و ایمنی، چالش‌های محیط کسب و کار، حامل‌های انرژی، شاخص‌های تحقیق و توسعه، وضعیت فناوری‌های اطلاعاتی، اموال سرمایه‌ای کارگاه و غیره جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/گ

سرشماری از كارگاه‌های صنعتی خوزستان تا 11دی ‌ماه ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.