اختصاص بیش از 817 میلیون متر مکعب آب به استان

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 817 میلیون متر مکعب آب، سالانه برای استفاده در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی داودی مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 468 میلیون متر مکعب آب از حوزه رودخانه زهره و 349 میلیون متر مکعب آب برای اجرای طرح‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان 70 میلیون متر مکعب به حوزه لیشتر در گچساران، هشت و نیم میلیون متر مکعب برای تأمین آب آشامیدنی شهر لیکک و 120 روستای اطراف و 16.5 میلیون متر مکعب برای آب آشامیدنی شهر دهدشت و 320 روستای و 2 میلیون متر مکعب برای آب آشامیدنی شهر باشت در نظر گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون 80 طرح با یک هزار 480 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

داوودی مهر ابراز داشت: اجرای طرح تأمین آب 6 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی امامزاده جعفر و خان احمد، تأمین آب لیشتر در گچساران، ساماندهی رودخانه باشت و دیل از مهمترین طرح‌های در حال اجرای بخش آب در این 2 شهرستان است.

وی از اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار در سال‌های 95 و 96 به تأمین آب پنج هزار 600 هکتار زمین کشاورزی منطقه لیشتر خبر داد.

داوودی مهر بیان کرد: تاکنون 120 میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه باشت هزینه شده است.

سالیانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که 13 درصد آن در این استان مصرف می‌شود.

براساس برآوردهای جهاد کشاورزی این استان برای 2 میلیارد متر مکعب آب برای مصرف آب کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلند مدت مورد نیاز است.

 

انتهای پیام/ش

 تولید سالیانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.