رشد 9درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رشد 9درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی این استان از گمرکات کشور در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین نجاتی در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز ملی صادرات، اعلام کرد: میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که ارزش اعتباری کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی که از کل گمرکات کشور صادر شده در حدود یک میلیارد دلار بود.

وی وزن کالاهای صادر شده استان از مبادی گمرکی کشور را در 6 ماهه امسال یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی به دلیل ایجاد بازارهای جدید صادراتی، رشد 100 درصدی را نشان می دهد.

نجاتی همچنین از رشد 200 درصدی صادرات کالاهای تولید شده در منطقه آزاد ارس خبرداد و گفت: این منطقه با 97 میلیون دلار صادرات توانسته گامی موثر در جهت افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی استان بردارد که دلیل عمده این مهم رفع محدودیت های صادراتی کالاهایی چون محصولات کشاورزی و خشکبار از این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون دلار کالای غیرنفتی استان از مبادی گمرکی کشور به 89 کشور خارجی صادر شد که نسبت به سال 94 حدود 14.5درصد افزایش داشت.

کالاهای صنعتی، محصولات کشاورزی، شیرینی و شکلات، مواد معدنی، فرش و محصولات شیمیایی عمده صادرات این استان محسوب می شود.

انتهای پیام/ش

رشد 200 درصدی صادرات کالاهای تولید شده در منطقه آزاد ارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار