رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بوشهر:

ماهانه ۱۵ میلیارد ریال برای دفع زباله شهر بوشهر هزینه می‌شود

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه هزینه دفع زباله ماهانه در شهر بوشهر ۱۵ میلیارد ریال است گفت: ۸۰ درصد زباله‌های عفونی و غیرعفونی شهر بوشهر به صورت سنتی دفن می‌شوند که سبب بروز نگرانی است.

ماهانه ۱۵ میلیارد ریال برای دفع زباله شهر بوشهر هزینه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکبر توسلی صبح امروز در نشست شورای شهر بوشهر با تبریک انتخاب گراوند به عنوان استاندار جدید و قدردانی از زحمات سالاری استاندار سابق بوشهر بر توسعه تعامل و همکاری تاکید و ابراز امیدواری کرد در دوران جدید تعامل و همکاری بیشتری بین مدیریت ارشد استان با مدیریت شهری برای توسعه و آبادانی بهتر شهر بوشهر صورت بگیرد.

وی وجود زباله‌ها و نخاله‌ها را یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی‌های زیست‌محیطی دانست و اظهار داشت: دفن زباله‌ها به روش بهداشتی و کارخانه‌ای با شیوه‌های نوین ضروری است. وضعیت سایت دفن و انتقال زباله شهر بوشهر شرایط مبهمی دارد. برگزاری مزایده موقت و جذب شرکت‌هایی که فقط بازیافت تفکیکی انجام می‌دهند و مواد پلاستیکی را تفکیک کرده و به فروش می‌رسانند کار صحیحی نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با بیان این که ۸۰ درصد زباله‌های شهر بوشهر غیر بهداشتی دفن می‌شود تصریح کرد:۸۰ درصد زباله‌های عفونی و غیرعفونی شهر بوشهر به صورت سنتی دفن می‌شوند، که این مهم سبب بروز نگرانی و مخاطرات جدی برای شهروندان بوشهری است.

توسلی، ضمن ابراز نگرانی از مخاطرات دفن غیر بهداشتی زباله‌ها به تلاش‌های صورت گرفته برای ساماندهی سایت انتقال زباله در شهر بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: در شورای چهارم برای سایت انتقال زباله، زمینی در کنار مرکز سی. ان. جی تهیه و دیوارکشی شد که متاسفانه اکنون به حال خود رها شده است در حالی که ایجاد سایت انتقال یکی از ضروریات شهر بوشهر می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، پسماند تولیدشده در شهر‌های ساحلی و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید تا پایان برنامه پنجم توسعه با روش‌های نوین و فناوری جدید، ساماندهی شوند، گفت: در حالیکه در شهر بوشهر روزانه ۱۷۰ تن زباله تولید می‌شود و برای جمع آوری آن‌ها به طور ماهانه ۱۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود، اما در مدیریت شهری هیچ برنامه‌ای برای بازیافت، تفکیک از مبدا و سودآوری از زباله‌ها که امروزه در دنیا برای سوددهی بالا "طلای کثیف" نام دارند، وجود ندارد.

انتهای پیام /پ

ماهانه ۱۵ میلیارد ریال برای دفع زباله شهر بوشهر هزینه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.