باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

شورای پروانه ساخت حذف می شود؟

دو سینماگر کشورمان درباره حذف تدریجی شورای پروانه ساخت، مزایا و چگونگی آن نظرهای خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است بحث حذف تدریجی شورای پروانه ساخت و گفتگو با نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان یک اثر قبل از صدور پروانه ساخت در محافل خبری و سینمایی پررنگ شده است. در این راستا سراغ دو تن از تهیه کنندگان سینما رفتیم و نظر آنها را خواستار شدیم.

سید امیر پروین حسینی تهیه کننده سینما درباره این موضوع گفت: اتفاق خوبی است که قبل از صدور پروانه ساخت فرصت بحث و گفتگو و دفاع به افرادی را بدهیم که می خواهیم قضاوتشان کنیم؛ چرا که این کار به ارتقای سطح کیفی آثار کمک خواهد کرد و بسیاری از مشکلات را از بین می برد.

وی عنوان کرد: من تهیه کننده قبل از ساخت یک فیلم، فیلمنامه آن را به کارشناسان و متخصصان سینما می دهم و نظر آنها را خواستار می شوم. اگر این اتفاق در شورای پروانه ساخت با حضور عوامل سازنده آن رخ دهد، تاثیر بسزایی خواهد داشت چون به گفتمان و برای رسیدن به جای بهتر ختم می شود.

پروین حسینی خاطر نشان کرد: حداقل خروجی این گفتمان در شورای پروانه ساخت این است که با افراد کارشناس سینما رایزنی می کنیم و کیفیت اثر بالاتر می رود.

 سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما هم اظهار داشت: به نظرم این گفتگو مانند هر گفتگوی دیگری می تواند به سود باشد و به شخصه موافق آن هستم؛ چون از شورای پروانه ساخت همیشه فقط اسامی را می شنویم و دیدنشان مشکل است.

وی افزود: مشکل اصلی ما بر سر تعریف نشدن درست خط قرمزهاست. اگر به این لحاظ به یک نقطه مشترک و یکسان برسیم، طبیعتاً شورای پروانه ساخت حذف می شود.

 

انتهای پیام/

 

 تهیه کنندگان از مزایای حذف شورای پروانه ساخت گفتند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.