استقرار 420 موکب از شهرهای مختلف در شلمچه

رییس کمیته مشارکت های و اسکان ستاد اربعین گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه از اول ماه صفر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛مکی یازع رییس کمیته مشارکت های و اسکان ستاد اربعین افزود: موکب های ایرانی با برپایی چادرهای خدمات رسانی در موقعیت های شهرستان های معین مستقر شدند و به صورت نوبتی به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: چهار نانوایی سیار و 110 نانوایی کوچک برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه مستقر شدند و به طور متوسط روزانه 25 هزار قرص نان را در اختیار مواکب دارن قرار می دهند ضمن اینکه 100 هزار قرص نان آماده را نیز در میان مواکب توزیع می شود.

یازع افزود: یک کارخانه تولید آب بسته بندی لیوانی در شلمچه مستقر شده و روزانه 150هزار عدد لیوان آب را در اختیار موکب ها قرار می دهد تا در میان زائران توزیع کنند.

وی افزود: روزانه 20 تریلی آب بسته بندی نیز در میان مواکب توزیع می کنند و با هماهنگی با ستاد فرمان امام نیز پنج تریلی آب بسته بندی شده را در میان موکب های حسینی توزیع می کنند.

رییس کمیته مشارکت ها و اسکان ستاد اربعین در مرز شلمچه به شناسنامه دار شدن بیشتر موکب های مستقر در مسیر منتهی به مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: برای تعدادی از موکب ها نیز پرونده تشکیل شده و در حال طی کردن مراحله قانونی است.

یازع به استقرار 6 موکب افغان های مقیم ایران و یک موکب کشور کویت در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: جانمایی استقرار این مواکب انجام شده و در حال استقرار برای خدمات رسانی هستند.

پایانه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر و پایانه چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.

در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

علاوه بر پایانه چذابه در خوزستان و مهران در استان ایلام ، امسال برای نخستین بار مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز برای تردد زائران اربعین حسینی فعال خواهد بود.

انتهای پیام /د

استقرار هفت موکب خارجی در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.