معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛

تخت‌های بیمارستانی شهید رهنمون به 316 تخت افزایش میابد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش تخت‌های بیمارستانی شهید رهنمون به 316 تخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  وفایی نسب معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش تخت‌های بیمارستانی شهید رهنمون به 316 تخت خبر داد وگفت:خوشبختانه در سال جاری به تعداد تخت‌های بیمارستانی در سطح شهرستان‌ها افزوده‌شده است؛ به‌گونه‌ای که از اسفندماه سال گذشته تاکنون 250 تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های سطح استان افزوده‌ شده است.

وفایی نسب از فعال بودن سه هزار تخت بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه استان یزد نسبت به نرمال کشوری و همچنین نسبت به جمعیت استان یزد از تعداد تخت کافی برخوردار است و جمعیت استان با کمبود تخت مواجه نیست.

وی ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های استان را بر اساس آخرین آمار حدود 73 اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته روند افزایشی را داشته است و همچنین 40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های یزد را غیربومی‌ها اشغال کرده‌اند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مشکل کمبود تخت بیمارستانی در کشور را بسیار شدید خواند و اظهار داشت: کشور نسبت به استانداردهای جهانی و کشورهای پیشرفته با مشکل تخت مواجه است و تا جایگاه واقعی خیلی فاصله دارد؛ ولی استان یزد ازلحاظ نسبت به جمعیت و همچنین نسبت به سرانه تخت به جمعیت از جایگاه خوبی برخوردار است.

وفایی نسب حضور بیماران غیربومی را فرصت مطلوب برای ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی و سلامت در استان یزد برشمرد و تصریح کرد: بیماران غیربومی در استان بیماران غیر اورژانسی هستند و عمدتاً تخت‌هایی را اشغال می‌کنند که بیماران بومی به آن نیاز کمتری دارند.

وی با تأکید بر اینکه استان یزد نسبت به استاندارهای داخلی حتی با حضور بیماران غیربومی دچار کمبود تخت بیمارستانی نیست، اذعان کرد: سرانه تخت بیمارستانی استان نسبت به جمعیت استان حدود سه است؛ درصورتی‌که سرانه تخت در کل کشور 1/7 است.

انتهای پیام/ی

افزایش  تخت‌های بیمارستانی شهید رهنمون 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار