معاون قرارگاه حمزه سید الشهدا:

امسال ۲۷۰۰ طرح محرومیت زدایی در کشور افتتاح می‌شود

معاون مردم یاری و محرومیت زادیی قرارگاه حمزه سید الشهدا شمالغرب کشور از بهره برداری دو هزار و ۷۰۰ طرح عمرانی در مناطق محروم کشور تا پایان سالجاری خبر داد.

 امسال ۲۷۰۰ طرح محرومیت زدایی در کشور افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  سرهنگ علی خدابخش بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی ومحرومیت زدایی سردشت اظهارداشت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا هستند و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است ، افزود: در راستای امنیت پایدار مردمی و مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه حمزه السیدشهدا از محل اعتبارات نیروی زمینی تاکنون با مشارکت مردم در سه مرحله طرح‌ها عمرانی را در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی اجرا کرده که مرحله اول به سال‌های ۹۴ و ۹۵ مربوط می‌شود.

وی بازسازی و نوسازی مدارس، احداث خانه عالم، خانه محرومین و مستمندان، احداث مساجد، غسالخانه، سرویس بهداشتی، آسفالت وبهسازی جاده و پل سازی از عمده طرح‌های مردم یاری و محرومیت زدایی را از مهمترین طرح‌های عمرانی در مناطق محرومیت زدایی برشمرد..

معاون مردم یاری و محرومیت زادیی قرارگاه حمزه سید الشهدا شمالغرب کشور با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از جمعیت روستایی آذربایجان غربی و کردستان از برکت این طرح‌ها بهره می‌برند عنوان کرد: همچنین دو هزار روستا با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

خدابخش اقدامات مردم یاری و محرومیت زدایی توسط سپاه را جزو شاخص‌ترین فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: توجه به تقویت حوزه مزارع و احداث آبیاری تحت فشار کشاورزی از دیگر اقدامات مهم این قرارگاه است.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت نیز در این بازدید به طرح‌های اجرایی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ پروژه عمرانی در راستای مردم یاری و محرومیت زدایی در این شهرستان اجرا می‌شود.

سروان عبدالله آذرنیاد با بیان اینکه این طرح‌ها در ۲۰ روستای شردشت با جمعیت ۴۰۰ خانواری در دست اجراست اعلام کرد: ۸۰۰ بسته حمایتی، آموزشی، فرهنگی شامل سبد کالا، پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌تحریر با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در مدارس و مناطق محروم شهرستان نیز توزیع شده است.

وی احداث شش باب مسجد، دو باب خانه عالم، مرمت و بازسازی یک باب خانه محروم، احداث دو باب غسالخانه، سه پروژه سرویس بهداشتی و یک پل روستایی، بهسازی سه راه روستایی به مسافت ۱۴ کیلومتر، مرمت و بازسازی یک مدرسه و آب‌رسانی به یک روستا را با اعتبار پنج میلیاردریال از مهمترین این طرح‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

افتتاح ۲۷۰۰ طرح محرومیت زدایی در کشور طی سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.