یزدانی خبر داد

اعزام نیروهای خدماتی شهرداری به کربلا به مناسبت اربعین

معاون خدمات شهری سازمان شهرداری تهران گفت: در مرحله نخست اعزام نیروهای خدماتی شهرداری، ۱۰۰۰ نفر به کربلا اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری سازمان شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن مراسم اربعین، اولین گروه پاکبان های شهر تهران در قالب ۱۰۰۰ نفر امروز (29 مهر ماه) برای پاکسازی مسیر زائران کربلا عازم سفر شدند.

وی افزود: این گروه متشکل از ۷۵۰ پاکبان به عنوان نیروهای خدماتی است و ۲۵۰ تن دیگر شامل مسئولانی چون ناظران، نیروهای آتش نشانی و سایر نیروهای ویژه اربعین است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: طی هماهنگی‌هایی که در جلسات مشترک با وزارت کشور و استانداری انجام شد، نیروهای خدماتی اعزامی مسئولیت نظافت، رفت و روب المان ها، ماشین های حمل زباله و سرویس های بهداشتی را بر عهده دارند.

یزدانی خاطر نشان کرد: امسال یک مرز به ۴ مرز قبلی مراسم اربعین در سال های گذشته اضافه شده است و نیروهای خدماتی از شهرداری های مناطق ۴ در مرز چزابه، منطقه ۵ در مرز مهران، منطقه ۶ در مرز شلمچه و نیروهای خدماتی منطقه ۱۴ در مرز خسروی که به تازگی بازگشایی شده است، مستقر می شوند.

وی افزود: استانداری ها در هر ۵ مرز، ستاد اربعین دایر کرده و همه مسیرهای مرز اربعین در حال چند بانده شدن هستند و خدمات مورد نیاز زائران که مربوط به سازمان شهرداری است، از هم اکنون به آن ها ارائه می شود.

حضور دو عضو شورای شهر در بازرسی از کربلا و نجف

یزدانی تصریح کرد: روز سه شنبه آینده توسط مدیران خدمات شهری، از کربلا و نجف و خدمات مورد ارائه به زائران بازرسی می شود و همچنین دو عضو شورای شهر تهران از جمله محمد سالاری و احمد مسجد جامعی به عنوان ناظر در این بازدید حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز محمد جواد حق شناس به عنوان ناظر در بازدید از خدمات نیروهای خدمات شهری ویژه اربعین در کربلا و نجف حاضر می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بسیج شهرداری تهران نیز در مراسم اربعین امسال دو موکب دارد و با ارائه خدماتی از جمله درمانگاه، رخت‌شور خانه و سرویس های بهداشتی پذیرای زائران اربعین است و هزینه این موکب ها به همت خیران تامین می‌شود و در همین راستا ۲۵۰ نفر از نیروهای بسیج شهرداری ها به کربلا و نجف اعزام می شوند.

یزدانی اظهار داشت: سیستم شهر سالم در ۵ مرز یاد شده و همچنین در کربلا و نجف به کارگران و نیروهای خدماتی، خدمات مورد نیاز را ارائه می کند.

وی افزود: گروه نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران به مدت ۱۰ روز در کربلا و نجف حضور دارند و پس از آن در ۸ آبان ماه سال جاری، گروه دوم در قالب ۱۰۰۰ نفر به کربلا و نجف اعزام می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار