معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس خبر داد؛

۱۲ روستای جدید فارس به عنون روستا‌های هدف گردشگری

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: ۱۲ روستای جدید فارس به عنوان روستا‌های هدف گردشگری پیشنهاد شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی هاشمی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه روستا‌های هدف گردشگری می‌توانند زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید و درآمد برای روستاییان باشند، گفت: ۱۲ روستای جدید فارس به عنوان روستا‌های هدف گردشگری پیشنهاد شده است.

وی افزود: این روستا‌ها شامل دهمورد و خواجه جمالی نی ریز، دشت ارژن شیراز، کمهر و مارگون سپیدان، شصتگان فسا، قوام آباد و کردشول پاسارگاد، ده زیارت بوانات، عالی شاهی ممسنی و دوسیران و دوان کازرون است.

هاشمی ادامه داد: قبلا نیز دو روستای دشتک شهرستان مرودشت و قصر یعقوب شهرستان خرم بید به عنوان روستا‌های هدف گردشگری تصویب و فعالیت‌های گردشگری روستایی هم در آن آغاز شده است.

وی اظهار داشت: رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستا‌های هدف گردشگری و همچنین توجه به مقاوم سازی و کاهش آسیب‌ها در حوادث، اولویت بنیاد مسکن در مناطق هدف گردشگری است.

هاشمی بیان کرد: بنیاد مسکن برای توسعه گردشگری روستایی، یک تفاهم نامه پنج جانبه با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر امور روستایی ریاست جمهوری منعقد کرده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: توسعه گردشگری در روستا‌ها عاملی برا‌ی کاهش مهاجرت‌های ناخواسته و ایجاد درآمد جایگزین بخش کشاورزی است که بر اثر تداوم خشکسالی آسیب فراوان دیده است.

وی با بیان اینکه با تداوم خشکسالی و آسیب‌هایی که ناشی از این پدیده به درآمد و تامین معیشت مردم وارد شده است باید راهکار‌های دیگری برای تامین معیشت در نظر گرفت، اظهار داشت: از جمله این راهکار‌ها توسعه گردشگری در روستا‌ها است که می‌تواند به کاهش مهاجرت‌های روستایی نیز کمک کند.

هاشمی همچنین به اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های عمران روستایی فارس و تامین نیاز‌های اولیه توسعه این روستا‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه محرومیت زدایی و توسعه روستایی و اجرای طرح‌های هادی در برخی از روستا‌های فارس مورد تاکید است، اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های عمران روستایی در فارس با اولویت روستا‌هایی که محرومیت بیشتری دارند و روستا‌هایی که اخیرا مورد بازدید قرار گرفت توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/ر

روستاهای هدف گردشگری زمینه ساز ایجاد اشتغال روستاییان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار