در شورای کشاورزی فارس مطرح شد؛

قوت کشاورزی در گرو وجود منابع آب/ کمبود آب مشکلاتی در حوزه کشاورزی بوجود آورده است

استاندار فارس گفت: قوت کشاورزی در گرو وجود منابع آب خواهد بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در شورای کشاورزی استان، قوت کشاورزی را در وجود منابع آبی دانست و گفت: کمبود آب مشکلاتی را در حوزه کشاورزی و آب آشامیدنی بوجود آورده و اصل کار مدیران این است که در راستای رفع مشکل ایجاد شده راهکار ارائه کنند تا مشکلات بیشتر نشوند.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های ۱۰ سال گذشته بحران و نگرانی‌هایی را در حوزه آب ایجاد کرده است، تصریح کرد: برای رفع مشکل و کاهش نگرانی‌ها باید چاره جویی و راهکار‌هایی عملیاتی ارائه کرد.

استاندار فارس، شورای کشاورزی استان را یکی از مهم‌ترین شورا‌ها برشمرد و اضافه کرد: از آنجا که کشاورزی منبع درآمد و ارتزاق اکثر مردم استان است، باید با جدیت به این حوزه نگاه شود.

تبادار نزدیکی استان فارس به کشور‌های خلیج فارس را یک ظرفیت دانست و ادامه داد: با وجود این ظرفیت، زمینه صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی باید در دستور کار شورای کشاورزی قرار گیرد و از تجربیات استان‌های موفق در این حوزه نیز بهره گرفت.

استاندار فارس با تاکید بر توجه ویژه به روستا‌ها افزود: در پرداخت تسهیلات روستایی هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و هر استانی که بتواند بیشترین فعالیت را در این حوزه داشته باشد می‌تواند درصد بیشتری از این تسهیلات بهره‌مند شود.

تبادار، توسعه کشت گلخانه‌ای و گسترش آبیاری نوین را یکی از ضرورت‌های فارس دانست و اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات گلخانه‌ای هیچ سقفی وجود نخواهد داشت و از همه ظرفیت‌ها برای آبیاری نوین سالانه ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان باید استفاده کرد.

وی بیان کرد: رسانه ملی، اصحاب رسانه، فضا‌های تبلیغاتی شهری و شهرداری‌ها باید نگرانی‌ها و محدودیت‌های آبی استان را برای عموم مردم تشریح کنند و برای فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب تلاش کنند.

انتهای پیام/ن

کمبود آب مشکل حوزه کشاورزی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.