حیات شهر قزوین در گرو باغستان سنتی

استاندار دربازدید از باغستان‌های سنتی و دیدار با باغداران گفت: حیات قزوین وابسته به این باغات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ زاهدی با بیان اینکه باغستان سنتی به دلیل فواید و آثار مثبتی که برای قزوین دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در صورت نابودی این میراث، قزوین با تغییر اقلیم و مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: ثبت باغستان سنتی قزوین به عنوان یک اثر ملی با هدف حفظ این میراث صورت گرفته است.

استاندار افزود: باید آب این مجموعه را از آورده‌های طبیعی به علاوه سهم هشت میلیون متر مکعب سالیانه از رودخانه‌ها و پسآب‌های تصفیه خانه‌ها تامین کرد، چون تزریق آب به این مجموعه به عنوان آبخوان قزوین در واقع تزریق آب به منابع زیرزمینی نیز است.

زاهدی گفت: درباره مدیریت داخلی مجموعه باغستان سنتی از قبیل: هرس کردن، مراقبت و آبیاری باید خود باغداران اقدام کنند.

استاندار گفت: باید در صورت نیاز، مدیریت سازمان باغستان قزوین به دستگاه دیگری به غیر از شهرداری قزوین واگذار کنیم تا مسئولیت همه دستگاه‌ها برای مدیریت این مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتاری تبیین و مشخص شود.

زاهدی با اشاره به لزوم تامین امنیت باغستان سنتی قزوین، افزود: باید موضوع حفاظت از باغستان و جلوگیری از سرقت در این مجموعه را در قالب سازمان و شورای باغستان‌ها مطرح و پیگیری کرد.

وی تاکید کرد: برای احیای باغستان سنتی قزوین از ظرفیت و تجارب خود باغداران و سمن‌ها نیز استفاده شود.

استاندار در ادامه از سه طرح همجوار و در محدود باغستان سنتی قزوین شامل کمربندی شهر قزوین، هتل پنج ستاره بین المللی درخشان و کمربندی پل امام رضا (ع) بازدید کرد.

انتهای پیام/

 

زاهدی از باغستان سنتی قزوین بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار