مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان;

تجهیز باغات استان سمنان به سیستم‌های نوین آبیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : 10 هزار هکتار از باغات این استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : با توجه به شرایط اقلیمی استان و کمبود شدید منابع آبی هرساله بخش زیادی از محصولات باغی به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی در تابستان از لحاظ کمی و کیفی دچار خسارت می‌شود.


وی افزود : لذا در راستای استفاده بهینه از منابع آبی موجود حفظ محصولات کشاورزی استان از نظر کیفی و کمی؛ اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و به کار گیری سایر روش‌های مقابله به صورت جدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح اراضی کشاورزی یکی از مهم‌ترین اولویت های دولت و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان است به حمایت‌ها و مشوق‌های دولت در این راستا نیز اشاره کرد و افزود: دولت برای اجرای هر هکتار سیستم آبیاری نوین به کشاورزان و باغداران حدود 75میلیون کمک بلاعوض ارائه می‌دهد.


قرائیان با بیان اینکه تا کنون 10 هزار هکتار از باغات استان سمنان مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای شده است تصریح کرد: در حال حاضر نیز حدود 2هزار و 200 هکتار سیستم آبیاری نوین در باغات استان سمنان در حال اجرا است.


وی با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان گفت: امسال 840 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این سیستم‌ها به استان اختصاص داده شده است که با اختصاص این میزان اعتبار اجرای سیستم‌های نوین آبیاری برای 6 هزار هکتار از اراضی استان سمنان هدفگذاری شده است.


انتهای پیام / ه


تجهیز 10 هزار هکتار از باغات استان سمنان به سیستم آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار