فرهنگ سازی در حوزه سلامت با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مازندران

فرهنگ سازی در حوزه سلامت با استفاده از ظرفیت رسانه ها، رسانه ملی و تشکل‌های مردم نهاد مازندران اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به اجرای برنامه جامع ۵ ساله طرح تحول سلامت و توجه به حقوق اجتماعی و شهروندی جامعه اشاره کرد و گفت: تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی در این راستا باید در رسانه ملی تقویت شود.

وی افزود: شاخص‌های سلامت محیط کار در تدوین سند ۵ ساله سلامت استان مورد توجه قرار گیرد.

یونسی به اهمیت و نقش تغذیه سالم و ورزش در سلامت اشاره کرد و گفت: این دو مولفه مهم تاثیر گذار در سلامت نیز در تدوین این سند به طور جدی لحاظ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: بحث سلامت روان به عنوان زمینه سلامت جسمی در تدوین سند جامع ۵ ساله سلامت استان جدی‌تر دیده شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی در حوزه سلامت از اقدامات مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت رسانه ها، رسانه ملی و تشکل‌های مردم نهاد به انجام آن اقدام کرد.

یونسی با بیان اینکه تحول در حوزه سلامت در شمار شاخص‌ترین عملکرد دولت تدبیر و امید و اقدامی ماندگار است، گفت: اجرای طرح تحول سلامت، توجه به حقوق اجتماعی و شهروندی جامعه است.

وی افزایش چشمگیر بیمه شدگان سلامت که فاقد هرگونه بیمه‌ای بودند را از جمله اقدامات حوزه سلامت برشمرد و افزود: کاهش هزینه‌های درمانی، ارتقا کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و تسهیل گری برای دسترسی به دارو و تجهیزات از دیگر دستاورد‌های طرح تحول سلامت است.

انتهای پیام/آ

اجرای برنامه جامع ۵ ساله طرح تحول سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار